Widzowie oddali łącznie ponad 130 tysięcy głosów, spośród których 73,5% na projekt Grześka Dudy. Efekt prac Przemka Szafrańskiego uznało za lepszy 26,5% głosujących.
Duda kontra Szafrański. Polska motoryzacja: Warszawa czy Tarpan?
Głównym motywem tej serii była polska motoryzacja – obaj uczestnicy rywalizacji mogli ją zinterpretować po swojemu. Grzegorz Duda zdecydował się na wskrzeszenie Warszawy, czyli pierwszego seryjnie produkowanego polskiego samochodu po drugiej wojnie światowej. Mechanic z Ryglic postanowił przerobić popularną “garbuskę” na wersję coupe, a także odpowiednio zadbać o jej osiągi. Pod maskę auta trafił pięciolitrowy silnik V8 z Mercedesa, a całość została wykończona na efektowny, ciemnoczerwony kolor. Przemek Szafrański poszedł innym tropem. Jako znany miłośnik offroadu kupił popularne w PRL auto rolnicze, czyli Tarpana. Ten pojazd w jego interpretacji otrzymał zawieszenie i silnik z Opla Frontery, elementy wnętrza z Range Rovera i zwracające uwagę, żółto-czerwone ubarwienie. Z tego powodu został określony mianem “Szerszenia”. Mechanik z Warszawy doposażył go w przyczepę z zabudową turystyczną.
Klimek kontra Duda - kto wygrywał?
Tradycja rywalizacji pomiędzy ekspertami TVN Turbo rozpoczęła się programem „Klimek kontra Duda”. W pierwszej serii, w której panowie po autorsku przerabiali Mini Coopery, padł niespodziewany, zaskakujący dla wszystkich remis. Drugą serię, w której motyw przewodni stanowiła realizacja marzeń o polskiej motoryzacji, wygrał Grzegorz Duda, konstruując Fiata 125p w wersji coupe, który pokonał Poloneza Analoga stosunkiem 60:40. W trzecim sezonie triumfował Adam Klimek, którego projekt hot roda pick-upa z paką wyłożoną drewnem i stylowymi dodatkami nawiązującymi do klasycznej motoryzacji z USA bardziej przypadł do gustu widzów niż replika AC Cobry autorstwa jego rywala. Czwarta seria, w której panowie budowali kampery na bazie Mercedesów Sprinterów, zakończyła się zwycięstwem Grzegorza Dudy.
Duda kontra Szafrański - kto wygrywał?
Seria, w której Przemek Szafrański zajął miejsce Adama Klimka, panowie zajęli się budową samochodów terenowych. Zakończyła się ona zwycięstwem mechanika z Warszawy - jego projekt GAZ-a 69 z silnikiem 1,9 TDI zdobył więcej głosów od Toyoty Land Cruiser autorstwa Grzegorza Dudy. W drugiej serii, w której panowie realizowali swoje marzenia z dzieciństwa, triumfował Grzegorz Duda – jego replika Audi Quattro przekonała do siebie więcej głosujących, niż stylizowana na Forda Falcona Wołga z silnikiem V8 autorstwa Przemka Szafrańskiego. W trzeciej serii zwyciężył Przemek Szafrański, którego Mercedes 190 EVO2 zdobył więcej głosów, niż BMW E24 z silnikiem V10 zbudowany przez jego rywala. Czwarta seria, w której panowie budowali swoje Fiaty 126p, ponownie zakończyła się zwycięstwem Przemka Szafrańskiego. W piątej serii triumfował Grzegorz Duda, który bardziej porwał widzów swoim Mitsubishi Lancerem EVO, niż Przemek Szafrański i jego Subaru Impreza. Szósta seria to pojedynek w ramach amerykańskiej motoryzacji - zwyciężył w nim Grzegorz Duda i jego Ford F-1**, który pokonał dragstera Przemka Szafrańskiego.
Autor: Michał Miernik