Przemek Szafrański zwycięzcą pierwszej serii "Duda kontra Szafrański"!

Duda kontra Szafrański - ogłoszenie zwycięzcy 1
Duda kontra Szafrański - ogłoszenie zwycięzcy 1. serii
Pretendent odebrał pas mistrzowi - tak można powiedzieć o wyniku głosowania na zwycięzcę pierwszej serii “Duda kontra Szafrański”. W programie, w którym Grzegorz Duda i Przemek Szafrański budowali samochody terenowe, otrzymaliśmy rekordową liczbę ponad 142 tysięcy głosów! Większe uznanie zdobył GAZ-69 “Komandorka” z silnikiem 1.9 TDI autorstwa mechanika z Warszawy - na ten projekt oddano 74 221 głosów. Toyota V8 jego rywala z Ryglic otrzymała 68 052 głosów.

Pierwsza seria “Duda kontra Szafrański” to kontynuacja znakomicie przyjętej przez widzów TVN Turbo programów, w których czterokrotnie rywalizowali ze sobą Adam Klimek i Grzegorz Duda. Jako że pierwszy z wymienionych postanowił zająć się innym projektem, czyli własnym “Samochodem marzeń”, jego miejsce zajął znany z “Wojen samochodowych” i “ABC motoryzacji” Przemek Szafrański. Obaj panowie umówili się, że zbudują pojazdy terenowe. Grzesiek wybrał bazę w postaci klasycznej Toyoty Land Cruiser, którą doposażył w silnik V8 pochodzący z Lexusa, natomiast Przemek sięgnął po swojego ulubionego GAZa-69 w wersji “Komandorka” (czterodrzwiowej), pod maskę którego trafił poczciwy silnik 1.9 TDI z Volkswagena.Liczba ponad 142 tysięcy oddanych głosów jest rekordowa w historii programu (biorąc pod uwagę również cztery sezony, w których rywalizowali Adam Klimek i Grzegorz Duda). Poprzedni rekord (ustanowiony w czwartej serii “Klimek kontra Duda”) wynosił niespełna 100 tysięcy głosów.

Tradycja rywalizacji pomiędzy ekspertami TVN Turbo rozpoczęła się programem “Klimek kontra Duda”. W pierwszej serii, w której panowie po autorsku przerabiali Mini Coopery, padł niespodziewany, zaskakujący dla wszystkich remis. Drugą serię, w której motyw przewodni stanowiła realizacja marzeń o polskiej motoryzacji, wygrał Grzegorz Duda, konstruując Fiata 125 p w wersji coupe, który pokonał Poloneza Analoga stosunkiem 60:40. W trzecim sezonie triumfował Adam Klimek, którego projekt hot roda pick-upa z paką wyłożoną drewnem i stylowymi dodatkami nawiązującymi do klasycznej motoryzacji z USA bardziej przypadł do gustu widzów niż replika AC Cobry autorstwa jego rywala. Czwarta seria, w której panowie budowali kampery na bazie Mercedesów Sprinterów, zakończyła się zwycięstwem Grzegorza Dudy.

Duda kontra Szafrański - seria 1, odcinek 10
Duda kontra Szafrański - seria 1, odcinek 10
podziel się:

Pozostałe wiadomości