Na początku tego sezonu „Duda kontra Szafrański” obaj panowie ustalili, że będą budować samochody niemieckie, tylnonapędowe i cieszące się szeroko pojętym statusem kultowych.
Grzegorz Duda postanowił stworzyć projekt bez precedensu i wyposażyć przedstawiciela klasycznej BMW serii 6 (E24) w potężny silnik V10 pochodzący z BMW M5 E60. Jego „rekin” został przy tym pomalowany na biało, a także otrzymał body kit, felgi i kilka innych dodatków, które nadały całości jeszcze bardziej sportowego charakteru.
Przemek Szafrański postanowił oprzeć swój projekt na Mercedesie 190, czyli popularnym „Baby Benzie”. Uznał, że przerobi bazowy egzemplarz na wersję EVO2, którą firma ze Stuttgartu produkowała – w limitowanej liczbie 502 egzemplarzy – na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Pod maskę jego „190” trafił silnik 2.3 Turbo, a całość otrzymała elementy stylistyczne upodabniające ją do oryginału sprzed lat, w tym imponujących rozmiarów spoiler.
Duda kontra Szafrański - seria 3, ogłoszenie wyników
Widzowie programu zdecydowali o zwycięstwie Przemka Szafrańskiego – na jego Mercedesa oddano 51,3 % spośród ponad 196 tysięcy głosów. Grzegorz Duda musiał się zadowolić wynikiem 48,7 % głosów. Wszystkie odcinki programu cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem widzów, oczywiście ze szczególnym uwzględnieniem finałowego.
Łączna liczba oddanych głosów jest absolutnym rekordem tego programu. Do tej pory należał on do pierwszej serii „Duda kontra Szafrański”, w której zagłosowano ponad 142 tysiące razy.
Tradycja rywalizacji pomiędzy ekspertami TVN Turbo rozpoczęła się programem „Klimek kontra Duda”. W pierwszej serii, w której panowie po autorsku przerabiali Mini Coopery, padł niespodziewany, zaskakujący dla wszystkich remis. Drugą serię, w której motyw przewodni stanowiła realizacja marzeń o polskiej motoryzacji, wygrał Grzegorz Duda, konstruując Fiata 125p w wersji coupe, który pokonał Poloneza Analoga stosunkiem 60:40. W trzecim sezonie triumfował Adam Klimek, którego projekt hot roda pick-upa z paką wyłożoną drewnem i stylowymi dodatkami nawiązującymi do klasycznej motoryzacji z USA bardziej przypadł do gustu widzów niż replika AC Cobry autorstwa jego rywala. Czwarta seria, w której panowie budowali kampery na bazie Mercedesów Sprinterów, zakończyła się zwycięstwem Grzegorza Dudy.
Seria, w której Przemek Szafrański zajął miejsce Adama Klimka, panowie zajęli się budową samochodów terenowych. Zakończyła się ona zwycięstwem mechanika z Warszawy - jego projekt GAZ-a 69 z silnikiem 1,9 TDI zdobył więcej głosów od Toyoty Land Cruiser autorstwa Grzegorza Dudy. W drugiej serii, w której panowie realizowali swoje marzenia z dzieciństwa, triumfował Grzegorz Duda – jego replika Audi Quattro przekonała do siebie więcej głosujących, niż stylizowana na Forda Falcona Wołga z silnikiem V8 autorstwa Przemka Szafrańskiego.