Na początku drugiej serii „Duda kontra Szafrański” obaj panowie umówili się, że będą realizować swoje marzenia z dzieciństwa. Ich podejście do motoryzacji jest różne, co znalazło odzwierciedlenie w projektach. Grzegorz Duda nie chciał budować kolejnej rajdówki - zamiast tego stworzył replikę Audi Quattro, którą można wygodnie jeździć na co dzień, ale która jednocześnie nie zapomina o swoich sportowych korzeniach. Pod maskę samochodu trafił pięciocylindrowy, rzędowy silnik, który generuje moc 385 koni mechanicznych. Przemek Szafrański postanowił zrealizować marzenie o amerykańskiej motoryzacji, ale w taki sposób, w jaki zrobiłby to w latach osiemdziesiątych. Stąd pomysł, aby do mocno przypominającej Forda Falcona, ale zdecydowanie bardziej dostępnej wówczas Wołgi włożyć silnik V8.
Widzowie programu zdecydowali o zwycięstwie Grzegorza Dudy - na jego Audi oddano 64,7% spośród niemal 100 tysięcy wszystkich głosów. Przemek Szafrański musiał się zadowolić wynikiem 35,3% głosów. Wszystkie odcinki programu cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem widzów, ze szczególnym uwzględnieniem finałowego. W czasie nadawania ostatniego odcinka, TVN Turbo było w grupie 16-49 numerem jeden na polskim rynku telewizyjnym!
Tradycja rywalizacji pomiędzy ekspertami TVN Turbo rozpoczęła się programem „Klimek kontra Duda”. W pierwszej serii, w której panowie po autorsku przerabiali Mini Coopery, padł niespodziewany, zaskakujący dla wszystkich remis. Drugą serię, w której motyw przewodni stanowiła realizacja marzeń o polskiej motoryzacji, wygrał Grzegorz Duda, konstruując Fiata 125p w wersji coupe, który pokonał Poloneza Analoga stosunkiem 60:40. W trzecim sezonie triumfował Adam Klimek, którego projekt hot roda pick-upa z paką wyłożoną drewnem i stylowymi dodatkami nawiązującymi do klasycznej motoryzacji z USA bardziej przypadł do gustu widzów niż replika AC Cobry autorstwa jego rywala. Czwarta seria, w której panowie budowali kampery na bazie Mercedesów Sprinterów, zakończyła się zwycięstwem Grzegorza Dudy. Seria, w której Przemek Szafrański zajął miejsce Adama Klimka, panowie zajęli się budową samochodów terenowych. Zakończyła się ona zwycięstwem mechanika z Warszawy - jego projekt GAZ-a 69 z silnikiem 1,9 TDI zdobył więcej głosów od Toyoty Land Cruiser autorstwa Grzegorza Dudy.
Duda kontra Szafrański - seria 2, finał