Grzegorz Duda zwycięzcą drugiej serii „Duda kontra Szafrański”!

Duda kontra Szafrański - seria 2, finał
Duda kontra Szafrański - seria 2, ogłoszenie wyników
Stary mistrz ponownie wygrał! W głosowaniu na zwycięzcę drugiej serii programu „Duda kontra Szafrański” oddano niemal sto tysięcy głosów, a prawie dwie trzecie z nich zdobył projekt Grzegorza Dudy, czyli Audi Sport Quattro.

Na początku drugiej serii „Duda kontra Szafrański” obaj panowie umówili się, że będą realizować swoje marzenia z dzieciństwa. Ich podejście do motoryzacji jest różne, co znalazło odzwierciedlenie w projektach. Grzegorz Duda nie chciał budować kolejnej rajdówki - zamiast tego stworzył replikę Audi Quattro, którą można wygodnie jeździć na co dzień, ale która jednocześnie nie zapomina o swoich sportowych korzeniach. Pod maskę samochodu trafił pięciocylindrowy, rzędowy silnik, który generuje moc 385 koni mechanicznych. Przemek Szafrański postanowił zrealizować marzenie o amerykańskiej motoryzacji, ale w taki sposób, w jaki zrobiłby to w latach osiemdziesiątych. Stąd pomysł, aby do mocno przypominającej Forda Falcona, ale zdecydowanie bardziej dostępnej wówczas Wołgi włożyć silnik V8.

Widzowie programu zdecydowali o zwycięstwie Grzegorza Dudy - na jego Audi oddano 64,7% spośród niemal 100 tysięcy wszystkich głosów. Przemek Szafrański musiał się zadowolić wynikiem 35,3% głosów. Wszystkie odcinki programu cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem widzów, ze szczególnym uwzględnieniem finałowego. W czasie nadawania ostatniego odcinka, TVN Turbo było w grupie 16-49 numerem jeden na polskim rynku telewizyjnym!

Grzegorz Duda zwycięzcą drugiej serii „Duda kontra Szafrański”!
Grzegorz Duda zwycięzcą drugiej serii „Duda kontra Szafrański”!

Tradycja rywalizacji pomiędzy ekspertami TVN Turbo rozpoczęła się programem „Klimek kontra Duda”. W pierwszej serii, w której panowie po autorsku przerabiali Mini Coopery, padł niespodziewany, zaskakujący dla wszystkich remis. Drugą serię, w której motyw przewodni stanowiła realizacja marzeń o polskiej motoryzacji, wygrał Grzegorz Duda, konstruując Fiata 125p w wersji coupe, który pokonał Poloneza Analoga stosunkiem 60:40. W trzecim sezonie triumfował Adam Klimek, którego projekt hot roda pick-upa z paką wyłożoną drewnem i stylowymi dodatkami nawiązującymi do klasycznej motoryzacji z USA bardziej przypadł do gustu widzów niż replika AC Cobry autorstwa jego rywala. Czwarta seria, w której panowie budowali kampery na bazie Mercedesów Sprinterów, zakończyła się zwycięstwem Grzegorza Dudy. Seria, w której Przemek Szafrański zajął miejsce Adama Klimka, panowie zajęli się budową samochodów terenowych. Zakończyła się ona zwycięstwem mechanika z Warszawy - jego projekt GAZ-a 69 z silnikiem 1,9 TDI zdobył więcej głosów od Toyoty Land Cruiser autorstwa Grzegorza Dudy.

Duda kontra Szafrański - seria 2, finał
Duda kontra Szafrański - seria 2, finał
Duda kontra Szafrański - seria 2, finał
Duda kontra Szafrański - seria 2, finał
Duda kontra Szafrański - seria 2, finał
+21
Zobacz galerię

Duda kontra Szafrański - seria 2, finał

podziel się:

Pozostałe wiadomości