Duda kontra Szafrański - seria 6. Kto wygrał?
Widzowie oddali łącznie ponad 62 tys. tysięcy głosów, spośród których aż 72% na pickupa Grześka Dudy. Dragster Przemka Szafrańskiego otrzymał 28% głosów.
Duda kontra Szafrański. Amerykańska motoryzacja
Na początku tej serii obaj panowie umówili się, że ich projekty będą bazować na przedstawicielach amerykańskiej motoryzacji. Ostatecznie zdecydowali się na dwa skrajnie różne od siebie pojazdy: pickupa oraz dragstera. Grzegorz Duda postanowił zbudować pickupa na bazie jednego z najpopularniejszych przedstawicieli tego segmentu w Stanach Zjednoczonych, czyli Forda F-150. Auto oczywiście zostało przerobione w charakterystyczny dla Grześka sposób, czyli zyskało nietypowy, rzucający się w oczy lakier, a silnik pod maską generuje zdecydowanie więcej mocy, niż oryginał. Mechanik z Ryglic nazwał swój pojazd Ford F-1**. Przemek Szafrański podszedł do tematu z właściwą sobie fantazją i postanowił zbudować pojazd, którego jego zdaniem w naszym kraju nie zbudował jeszcze nikt. Mowa o stworzonym z myślą o rozwijaniu ogromnych prędkości na prostej drodze dragsterze, czyli samochodzie do wyścigów na 1/4 mili.
Klimek kontra Duda - kto wygrywał?
Tradycja rywalizacji pomiędzy ekspertami TVN Turbo rozpoczęła się programem „Klimek kontra Duda”. W pierwszej serii, w której panowie po autorsku przerabiali Mini Coopery, padł niespodziewany, zaskakujący dla wszystkich remis. Drugą serię, w której motyw przewodni stanowiła realizacja marzeń o polskiej motoryzacji, wygrał Grzegorz Duda, konstruując Fiata 125p w wersji coupe, który pokonał Poloneza Analoga stosunkiem 60:40. W trzecim sezonie triumfował Adam Klimek, którego projekt hot roda pick-upa z paką wyłożoną drewnem i stylowymi dodatkami nawiązującymi do klasycznej motoryzacji z USA bardziej przypadł do gustu widzów niż replika AC Cobry autorstwa jego rywala. Czwarta seria, w której panowie budowali kampery na bazie Mercedesów Sprinterów, zakończyła się zwycięstwem Grzegorza Dudy.
Duda kontra Szafrański - kto wygrywał?
Seria, w której Przemek Szafrański zajął miejsce Adama Klimka, panowie zajęli się budową samochodów terenowych. Zakończyła się ona zwycięstwem mechanika z Warszawy - jego projekt GAZ-a 69 z silnikiem 1,9 TDI zdobył więcej głosów od Toyoty Land Cruiser autorstwa Grzegorza Dudy. W drugiej serii, w której panowie realizowali swoje marzenia z dzieciństwa, triumfował Grzegorz Duda – jego replika Audi Quattro przekonała do siebie więcej głosujących, niż stylizowana na Forda Falcona Wołga z silnikiem V8 autorstwa Przemka Szafrańskiego. W trzeciej serii zwyciężył Przemek Szafrański, którego Mercedes 190 EVO2 zdobył więcej głosów, niż BMW E24 z silnikiem V10 zbudowany przez jego rywala. Czwarta seria, w której panowie budowali swoje Fiaty 126p, ponownie zakończyła się zwycięstwem Przemka Szafrańskiego. W piątej serii triumfował Grzegorz Duda, który bardziej porwał widzów swoim Mitsubishi Lancerem EVO, niż Przemek Szafrański i jego Subaru Impreza.
Autor: Michał Miernik
Źródło zdjęcia głównego: TVN Turbo