Przemek Szafrański zwycięzcą czwartej serii „Duda kontra Szafrański”!

Przemek Szafrański
Wyniki "Duda kontra Szafrański"
Szafrański, Duda, Szafrański i… znów Szafrański! Mechanik z Warszawy powtórzył sukces z poprzedniego sezonu i ponownie zwyciężył w głosowaniu widzów. W czwartej serii „Duda kontra Szafrański” większość głosów zdobył projekt Przemka Szafrańskiego, czyli unowocześniona wersja Malucha z rolowanym dachem.

Na początku tej serii obaj panowie umówili się, że ich projekty będą bazować na przedstawicielach polskiej motoryzacji. Ostatecznie zdecydowali uczcić okrągłą, 50. rocznicę rozpoczęcia produkcji Fiata 126p w naszym kraju i przedstawić swoje autorskie pomysły na popularnego Malucha.

Grzegorz Duda postanowił pójść w stronę klasyki i zrealizować dawne marzenie polskich konstruktorów. Swojego Fiacika wyposażył w dokładną kopię stworzonego przez Wincentego Mroza prototypowego silnika, którego oryginał pochodzi z bogatych zbiorów muzeum Patryka Mikiciuka. Samochód został pomalowany na pastelowy, turkusowy kolor i został wyposażony w pięciobiegową skrzynię biegów, a także elementy nawiązujące do swojej epoki, w tym m.in. oryginalne radio Safari.

Przemek Szafrański zdecydował się na bardziej sportowy projekt. Oryginalne zawieszenie zostało wymienione na nowocześniejsze, a silnik po modyfikacjach oferuje znacznie większą moc. Mechanik z Warszawy postanowił też kompleksowo zadbać o wygląd całości, montując w samochodzie m.in. rolowany dach i pięcioramienne felgi, a nadwozie pomalował metalicznym, brązowym lakierem.

Wszystkie odcinki programu cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem widzów, oczywiście ze szczególnym uwzględnieniem finałowego.

Tradycja rywalizacji pomiędzy ekspertami TVN Turbo rozpoczęła się programem „Klimek kontra Duda”. W pierwszej serii, w której panowie po autorsku przerabiali Mini Coopery, padł niespodziewany, zaskakujący dla wszystkich remis. Drugą serię, w której motyw przewodni stanowiła realizacja marzeń o polskiej motoryzacji, wygrał Grzegorz Duda, konstruując Fiata 125p w wersji coupe, który pokonał Poloneza Analoga stosunkiem 60:40. W trzecim sezonie triumfował Adam Klimek, którego projekt hot roda pick-upa z paką wyłożoną drewnem i stylowymi dodatkami nawiązującymi do klasycznej motoryzacji z USA bardziej przypadł do gustu widzów niż replika AC Cobry autorstwa jego rywala. Czwarta seria, w której panowie budowali kampery na bazie Mercedesów Sprinterów, zakończyła się zwycięstwem Grzegorza Dudy.

Seria, w której Przemek Szafrański zajął miejsce Adama Klimka, panowie zajęli się budową samochodów terenowych. Zakończyła się ona zwycięstwem mechanika z Warszawy - jego projekt GAZ-a 69 z silnikiem 1,9 TDI zdobył więcej głosów od Toyoty Land Cruiser autorstwa Grzegorza Dudy. W drugiej serii, w której panowie realizowali swoje marzenia z dzieciństwa, triumfował Grzegorz Duda – jego replika Audi Quattro przekonała do siebie więcej głosujących, niż stylizowana na Forda Falcona Wołga z silnikiem V8 autorstwa Przemka Szafrańskiego. W trzeciej serii zwyciężył Przemek Szafrański, którego Mercedes 190 EVO2 zdobył więcej głosów, niż BMW E24 z silnikiem V10 zbudowany przez jego rywala

podziel się:

Pozostałe wiadomości