Avantura górą nad DeLoreanem
Spośród wszystkich głosów oddanych przez widzów 51% powędrowało na projekt Grzegorza Dudy. Efekt prac Przemka Szafrańskiego uznało za lepszy 49% głosujących.
Duda kontra Szafrański. Bus czy legendarne coupe?
O tym, jakie samochody obaj mechanicy będą budować w tym sezonie programu, zadecydował los. Każdy z nich wylosował po jednej propozycji spośród tych nadesłanych przez widzów.
Grzegorz Duda wylosował kategorię „bus”. Kupił lekko rozbitego Volkswagena Multivana T7, którego następnie upodobnił stylistycznie do sportowych modeli Audi. Auto zyskało nowy wygląd przodu i tyłu, w tym efektowną listwę LED-ową na klapie bagażnika. Mechanik z Ryglic całkowicie przerobił też wnętrze Multivana tak, aby podróżowało się w nim możliwie jak najbardziej komfortowo.
Przemek Szafrański wylosował „legendarne coupe”. To zaprowadziło go do wyboru DeLoreana DMC-12 – pojazdu, który zyskał nieśmiertelność dzięki serii filmów “Powrót do przyszłości”. Mechanik z Warszawy zdecydował się wypolerować wykonane ze stali nierdzewnej nadwozie amerykańskiego coupe na lustro, a także wymienił silnik i skrzynię biegów. Pierwszy z wymienionych pochodzi z Kii Stinger, a druga z Porsche – dzięki temu zabiegowi jego DeLorean zyskał moc ponad 400 koni mechanicznych.
"Duda kontra Szafrański" - kto wygrywał?
Seria, w której Przemek Szafrański zajął miejsce Adama Klimka, panowie zajęli się budową samochodów terenowych. Zakończyła się ona zwycięstwem mechanika z Warszawy - jego projekt GAZ-a 69 z silnikiem 1,9 TDI zdobył więcej głosów od Toyoty Land Cruiser autorstwa Grzegorza Dudy. W drugiej serii, w której panowie realizowali swoje marzenia z dzieciństwa, triumfował Grzegorz Duda – jego replika Audi Quattro przekonała do siebie więcej głosujących, niż stylizowana na Forda Falcona Wołga z silnikiem V8 autorstwa Przemka Szafrańskiego. W trzeciej serii zwyciężył Przemek Szafrański, którego Mercedes 190 EVO2 zdobył więcej głosów, niż BMW E24 z silnikiem V10 zbudowany przez jego rywala.
Czwarta seria, w której panowie budowali swoje Fiaty 126p, ponownie zakończyła się zwycięstwem Przemka Szafrańskiego. W piątej serii triumfował Grzegorz Duda, który bardziej porwał widzów swoim Mitsubishi Lancerem EVO, niż Przemek Szafrański i jego Subaru Impreza. Szósta seria to pojedynek w ramach amerykańskiej motoryzacji - zwyciężył w nim Grzegorz Duda i jego Ford F-1**, który pokonał dragstera Przemka Szafrańskiego. Motywem przewodnim siódmej serii była polska motoryzacja, w której Warszawa M20 Sport Grzegorza Dudy wygrała z Tarpanem Przemka Szafrańskiego. W ósmej serii bój stoczyły ze sobą Lancia Delta Integrale HF Evo 2 Grzegorza Dudy i Jaguar XJS Przemka Szafrańskiego - wygrał drugi z wymienionych.
Zobacz także:
Autorka/Autor: MM