Oto zwycięzca 8. serii “Duda kontra Szafrański”!

Duda kontra Szafrański - seria 8
Duda kontra Szafrański - seria 8, ogłoszenie wyników
Lancia Grzegorza Dudy czy Jaguar Przemka Szafrańskiego? Widzowie przez kilka tygodni oddawali swoje głosy na te projekty. Kto tym razem wygrał? Przemek Szafrański! Mechanik z Warszawy zdobył większe uznanie swoim samochodem, czyli Jaguarem XJS niż Grzegorz Duda Lancią Deltą HF Integrale Evo2. 

Jaguar górą nad Lancią 

Spośród wszystkich głosów oddanych przez widzów 53,6% powędrowało na projekt Przemka Szafrańskiego. Efekt prac Grzegorza Dudy uznało za lepszy 46,4% głosujących. 

Duda kontra Szafrański. Włochy kontra Wielka Brytania: Lancia i Jaguar 

Aby wybrać kraje, z których będą pochodzić samochody stanowiące bazę do projektów, Grzegorz Duda i Przemek Szafrański rzucali lotkami do tarczy z mapą Europy. Pierwszy z nich trafił we Włochy, natomiast drugi wycelował w Wielką Brytanię. 

Mechanik z Ryglic postanowił pójść w rajdową klasykę i praktycznie od podstaw zbudować Lancię Deltę Integrale. Oryginalny silnik został odpowiednio wzmocniony, karoseria pomalowana na kolor żółty (a właściwie giallo ginestra), a wszystko zostało okraszone wieloma drobnymi, ale zdecydowanie cieszącymi oko detalami. Jego rywal z Warszawy zdecydował się na przerobienie Jaguara XJS, inspirując się projektem TWR SuperCat. Silnik V12 z Jaguara został połączony ze skrzynią biegów z BMW, nadwozie otrzymało wydrukowane w 3D efektowne poszerzenia, a całość pomalowana kultowym lakierem British Racing Green. 

Duda kontra Szafrański - seria 8, odcinek 10
vlcsnap-2025-06-13-12h41m48s185
vlcsnap-2025-06-13-12h41m59s088
vlcsnap-2025-06-13-12h42m11s460
vlcsnap-2025-06-13-12h42m17s655
+8
Zobacz galerię

Duda kontra Szafrański - kto wygrywał?

Seria, w której Przemek Szafrański zajął miejsce Adama Klimka, panowie zajęli się budową samochodów terenowych. Zakończyła się ona zwycięstwem mechanika z Warszawy - jego projekt GAZ-a 69 z silnikiem 1,9 TDI zdobył więcej głosów od Toyoty Land Cruiser autorstwa Grzegorza Dudy. W drugiej serii, w której panowie realizowali swoje marzenia z dzieciństwa, triumfował Grzegorz Duda – jego replika Audi Quattro przekonała do siebie więcej głosujących, niż stylizowana na Forda Falcona Wołga z silnikiem V8 autorstwa Przemka Szafrańskiego. W trzeciej serii zwyciężył Przemek Szafrański, którego Mercedes 190 EVO2 zdobył więcej głosów, niż BMW E24 z silnikiem V10 zbudowany przez jego rywala. Czwarta seria, w której panowie budowali swoje Fiaty 126p, ponownie zakończyła się zwycięstwem Przemka Szafrańskiego. W piątej serii triumfował Grzegorz Duda, który bardziej porwał widzów swoim Mitsubishi Lancerem EVO, niż Przemek Szafrański i jego Subaru Impreza. Szósta seria to pojedynek w ramach amerykańskiej motoryzacji - zwyciężył w nim Grzegorz Duda i jego Ford F-1**, który pokonał dragstera Przemka Szafrańskiego. Motywem przewodnim siódmej serii była polska motoryzacja, w której Warszawa M20 Sport Grzegorza Dudy wygrała z Tarpanem Przemka Szafrańskiego.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości