Osiąga prędkość 100 km/h w nieco ponad 5 sekund
Według urządzenia pomiarowego GPS Gr Yaris w wersji specjalnej sygnowanej nazwiskiem Sebastiana Ogiera do pierwszej setki przyspiesza w 5,2 s. To dokładnie tak samo szybko jak w katalogu. Pod maską wersji specjalnej pracuje dokładnie ten sam silnik co w zwykłym GR Yarisie. Są tutaj 3 cylindry, kute tłoki, 1600 cm3 pojemności i 280 koni mocy. Napęd przenoszony jest na cztery koła.
Największe zmiany widać na zewnątrz
To, co zwraca największą uwagę na pierwszy rzut oka to gigantyczny wykonany z karbonu spoiler. Kolejne znaki szczególne to emblematy z francuską flagą na atrapie chłodnicy czy felgach. oraz niebieskie zaciski hamulcowe.
To egzemplarz nr 37, o czym informuje nas tabliczka przed pasażerem
Jeśli chodzi o wnętrze, w stosunku do zwykłego GR Yarisa, mamy nitkę w barwach francuskiej flagi. Wynika to z pochodzenia Sebastiana Ogiera.
Zmiany stylistyczne to jednak nie wszystko
Usprawniono również elektronikę sterującą napędami. Wśród nowych funkcji znajdziemy tryb jazdy SEB, który jednym obrotem pokrętła aktywuje ustawienia inspirowane preferencjami francuskiego mistrza WRC. Dodatkowo dostępny jest tryb Morizo, nazwany na cześć Akio Toyody – byłego szefa Toyoty. W tym trybie auto zostało zoptymalizowane pod kątem bicia rekordów na torze.
Czy te tryby to tylko bajer?
Gdy uruchomiony jest tryb SEB można odnieść wrażenie, takie jakbyśmy jeździli autem z napędem na tył. Z tym że czujemy się troszkę pewniej. Nie obawiamy się o jakiś niekontrolowany drift. Cała reszta pozostała po staremu. GR Yaris to zabawka dla takich osób, w której nawet amator może poczuć się jak kierowca rajdowy.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Volkswagen planuje zamknąć fabryki w Niemczech. Pracownicy protestują
- SUV, który chce być terenówką – Lexus NX Overtrail
- Sedan, czyli wymierający gatunek. Wrażenia z jazdy Toyotą Camry
Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo