SUV, który chce być terenówką – Lexus NX Overtrail

Zwiększony prześwit i terenowe opony. Lexus zmodyfikował model NX, nadając mu terenowy potencjał. Krystian Plato na wyspie Lanzarote sprawdził jak jeździ NX Overtrail.
241120_Raport_Turbo_odc_4608_Sub_02,00
SUV, który chce być terenówką – Lexus NX Overtrail
Lexus NX Overtrail
Źródło: Raport Turbo

Auto dobrze radzi sobie na szutrach, choć nie można go nazwać pełnoprawną terenówką

Lexus NX Overtrail został zaprojektowany tak, by docierać dalej niż typowe miejskie SUV-y. W tej wersji zwiększono prześwit o 1,5 cm, a całkowita wysokość auta wzrosła o dodatkowe 2 cm w porównaniu do standardowego modelu. Ważnym elementem są także opony o terenowym charakterze, które znacząco poprawiają jego możliwości w trudniejszych warunkach. Wizualnie Overtrail wyróżniają czarne obudowy lusterek, relingi dachowe oraz przedni grill. Dopełnieniem całości jest specjalny lakier w kolorze Moon Desert – stworzony z myślą o tej wersji. Choć napęd nie przeszedł żadnych zmian, auto wciąż korzysta z układu przenoszącego moc na wszystkie cztery koła.

Dwie opcje do wyboru

Model jest dostępny w dwóch wersjach napędowych: tradycyjna hybryda o mocy 243 KM oraz hybryda plug-in, oferująca 309 KM. Ta druga osiąga 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy. Wnętrze zmieniono subtelnie, a różnice zauważą głównie znawcy modelu. Na drzwiach pojawiły się nowe wstawki z prawdziwego drewna, natomiast tapicerka foteli wykonana jest z wysokiej jakości skóry ekologicznej. Ciekawostką jest również standardowe wyposażenie w gumowe dywaniki – rozwiązanie mniej luksusowe, ale za to praktyczniejsze w codziennym użytkowaniu.

Tryb ,,Overtrail''

Za pomocą pokrętła można aktywować tryb „Overtrail”, zaprojektowany z myślą o jeździe poza utwardzonymi drogami. Już przy pierwszych przeszkodach w terenie da się odczuć, że samochód z łatwością pokonuje nierówności. Kluczową rolę odgrywa tutaj zwiększony prześwit, który dodaje pewności w trudniejszych warunkach, oraz napęd na cztery koła. Tylna oś jest napędzana przez silnik elektryczny, co pozwala systemowi sterującemu precyzyjnie zarządzać momentem obrotowym, zwłaszcza na luźnej i niestabilnej nawierzchni.

Jak samochód radzi sobie na asfalcie?

Jazda w zakrętach i przy wyższych prędkościach daje poczucie stabilności, podobnie jak w standardowej wersji NX-a. Przy gwałtowniejszych ruchach kierownicą, na przykład podczas omijania przeszkód, nadwozie może lekko się przechylić – typowa cecha większości SUV-ów. Mimo terenowych opon, w kabinie panuje zaskakujący spokój. To zasługa dodatkowych materiałów wygłuszających, które Lexus w ostatnim czasie wprowadził do całej gamy modelu NX.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości