Sedan, czyli wymierający gatunek. Wrażenia z jazdy Toyotą Camry

Sedan, czyli wymierający gatunek
Sedan, czyli wymierający gatunek. Wrażenia z jazdy Toyotą Camry
Źródło: Raport Turbo
Toyota Camry nie zagości w zbyt wielu krajach Europy. Poza Polską będzie sprzedawana tylko w Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Po czeskich drogach nowym sedanem miał okazję pojeździć Krystian Plato.

Oto nowa Toyota Camry

Zmiany widać gołym okiem. Reflektory nowego auta wyglądają tak, jakby żywcem zostały wyciągnięte z nowego Priusa, czy też nowego CHRa. Do tego zmodyfikowane zostały też tylne lampy i zderzaki. Zmieniono kształt maski i słupków A wszystko w imię aerodynamiki. Przez to, że zmodyfikowano zderzaki, nowa Camry wydłużyła się o 3 i pół centymetra, ale nie miało to wpływu na ilość miejsca we wnętrzu.

Rozstaw osi nowej Toyoty Camry pozostał ten sam

Deska rozdzielcza jest zupełnie nowa. Zarówno ekran w centralnej części, jak i ten przed kierowcą mają nieco ponad 12 cali. Pozostawiono sporo fizycznych przycisków. Obsługa jest intuicyjna. Wykończenie to między innymi twardy błyszczący plastik typu „piano black”, ale poza tym użyto wielu miękkich materiałów. Spasowanie jest dobre, nic nie lata, nic nie trzeszczy.

Miejsca nie brakuje ani z przodu, ani z tyłu, ale to zawsze była wizytówka Camry, podobnie zresztą jak centrum dowodzenia dla pasażerów ukryte w podłokietniku. Za jego pomocą można sterować klimą, podgrzewaniem kanapy, czy roletą tylnej szyby. Jednak, żeby w Camry mieć coś takiego, trzeba wybrać tą najlepiej wyposażoną wersję, czyli executive.

Układ napędowy Toyoty Camry

Bez względu na to, jaką wersję wybierzemy, pod maską będzie pracował dwuipółlitrowy, czterocylindrowy benzyniak wspomagany nową hybrydą piątej generacji. Średnie spalanie podczas naszego testu wyniosło 3,9 l/100 km. Jak na mającego 240 koni mechanicznych sedana, to wynik imponujący. Na trasie spalanie wzrasta, ale na czeskiej autostradzie przy prędkości 130 km/h nie przekroczyło 5,5 litra. W kabinie jest cicho. To ponoć zasługa nie tylko nowej hybrydy, ale i dodatkowego wygłuszenia, jakie zamontowano w nowej Camry. Toyota w Camry 9 generacji zmodyfikowała też tylne zawieszenie. Zupełnie nowe są amortyzatory, sprężyny, zupełnie nowy jest też stabilizator.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości