Porsche Taycan ma grubo ponad tysiąc koni i pneumatyczne zawieszenie

Porsche Taycan ma grubo ponad tysiąc koni i pneumatyczne zawieszenie
Jest już  nowe Porsche Taycan. Wizualne zmiany są delikatne, ale jeśli ktoś dysponuje odpowiednią sumą, może jeździć do pracy czy na zakupy autem o osiągach bolidu formuły jeden.
Źródło: Raport Turbo
Jest już nowe Porsche Taycan. Wizualne zmiany są delikatne, ale jeśli ktoś dysponuje odpowiednią sumą, może jeździć do pracy czy na zakupy autem o osiągach bolidu Formuły 1.

W podstawie sprint Porsche Tycana od 0 do 100 km/h wynosi 4 i 8 dziesiątych sekundy

Takie osiągi robią wrażenie. Pytanie, co powiedzieć o osiągach odmiany Turbo GT z pakietem Weissach, która do pierwszej setki rozpędza się w 2,2 s. To oznacza, że jest to jeden z najlepiej przyspieszających samochodów na świecie.

Spoiler już z daleka zdradza, że mamy do czynienia z bardzo szybkim autem

Kiedy podejdziemy bliżej, okaże się, że nie ma tutaj tylnej kanapy. Jest za to pneumatyka, przy pomocy której możemy podwyższać i obniżać zawieszenie. Nawet kubełkowe fotele mają regulację wysokości. Auto w gdy uruchomiony system „launch control” dysponuje mocą 1108 koni  mechanicznych. Cena? 1 100 000 zł. Podstawowa odmiana jest o ponad połowę tańsza i ma z tyłu kanapę.

Każdy Taycan jeździ, jakby niewidzialna siła przyciskała go do asfaltu

Oczywiście spora tutaj zasługa umieszczonej kilka centymetrów nad ziemią baterii, która mocno obniża środek ciężkości. Inżynierowie zrobili sporo, by w tym sporym elektryku po pierwsze nie było czuć masy ponad dwóch ton. Po drugie, by za jego sterami można było poczuć ducha sportowych aut ze Stuttgartu.

Kabiną Porsche Tycana nie rzuca dzięki nowoczesnemu zawieszeniu

Na pokładzie tego auta mamy najnowszą generację systemu Porsche Active Ride, czyli samopoziomującego się zawieszenia. Nie ważne czy wciskamy pedał przyspieszenia w podłogę, czy hamujemy, czy pędzimy w zakręcie. System robi wszystko, by kabiną pasażerską nie rzucało ani na boki, ani do przodu na przykład podczas ostrego hamowania.

Wizualnie nowy Taycana niewiele różni się od swojego poprzednika

Jest jednak od niego lżejszy, w podstawie o 15 kilogramów. Zupełnie nowy jest też silnik z tyłu, który nie tylko jest mocniejszy, ale i dysponuje większym momentem obrotowym. Porsche chwali się również, że w swoim nowym elektryku mocno poprawiło system odzyskiwania energii. Podczas hamowania można odzyskać do 400 kilowatów.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości