Niektórym robota wręcz paliła się w rękach - w zasadzie w kołach. Pierwotnie na imprezie miała być to gymkhana, ale skończyło się na równie widowiskowym drifcie.
Drifting - czym się różni hiszpański od polskiego?
- Na pewno jest jeszcze bardziej precyzyjnie i na pewno trochę wolniej i trochę bardziej widowiskowo. Gymkhana jest na bardzo małym terenie. Coś takiego jak było u nas na stadionie narodowym, siedzą dookoła i widzą. Taką arenę tworzymy, nie? – tak zawody skomentował Polski zawodnik Piotr Kozłowski
Porównanie z warszawskim stadionem jest nieprzypadkowe - hiszpańską rywalizację przeprowadzono na niemal identycznej nitce, jak to odbyło się jesienią zeszłego roku w stolicy Polski. To coś na kształt ósemki. - Tor jest bardzo ciasny, więc potrzebuję trochę większego ciśnienia z tyłu. Tutaj trzeba jeździć bardzo precyzyjnie, bo ściany są bardzo blisko, a wchodzimy w zakręty na ślepo, nie widzimy ich końca. – mówi nam lokalny zawodnik Javier Polo
1000 koni to w driftingu standard
W Walencji na starcie pojawiły się różne samochody, ale każdy z nich miał albo dużo mocy, albo absurdalnie dużo mocy. Nie od dziś wiadomo, że do driftów najczęściej wybierane są tylnonapędowe Japończyki, albo... auta niemieckie. Ole Peter Vant przyjechał na zawody BMW, broniąc niemieckiej motoryzacji. - Tak, potrzebna jest niemiecka baza, żeby zrobić dobry driftowóz. A tak na serio, to jestem fanem BMW, wcześniej jeździłem S13-ką. Samochód jest szybki, jest lekki. To dobre auto. – mówił Ole.
Notabene BMW było więcej niż Nissanów, czy Toyot. Mimo że jesteśmy na drugim końcu, to wciąż w Europie.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- GT Series Polska. "Na drodze publicznej w ten sposób poruszać się nie możemy"
- Ranny motocyklista i próbujący udzielić mu pomocy kierowcy. Akcja na drodze krajowej 94
- Druga runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. "Za wcześnie dodałem gazu, na wyjściu było ślisko"
Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo