Takich aut na rynku wtórnym praktycznie nie ma – nasz bohater jest prawdziwym szczęściarzem. Toyotę Corollę E9 z 1992 roku z niewiarygodnym przebiegiem 97 tysięcy kilometrów otrzymał od swojego dziadka i zależy mu, żeby doprowadzić samochód do takiego stanu, żeby sprawiał wrażenie, jakby dopiero co wyjechał z salonu – chce je w przyszłości zarejestrować jak zabytek. Japońskie auta z przełomu lat 80. i 90. słyną z solidności i niezawodności, ale oczywiście i w tym przypadku znalazło się kilka rzeczy do zrobienia.
Powykrzywiane felgi mogą powodować wiele problemów... Jak powinno się je prostować, na ciepło czy na zimno? Zobaczcie, co na ten temat sądzi Adam Klimek.
Zasłużony dla europejskiej motoryzacji Citroen BX praktycznie całkowicie zniknął już z naszych dróg – gdzieniegdzie można jeszcze dostrzec jeżdżące egzemplarze, ale zazwyczaj są to sztuki, których dni są już policzone… Dlatego też niezwykle się ucieszyliśmy, gdy trafił do nas ten BX – nie dość, że świetnie zachowany, to jeszcze w unikatowej wersji GTI! Właściciel Citroena marzył o tym modelu od dziecka i w końcu udało mu się zrealizować to marzenie. Auto z roku 1990 z przebiegiem 134 tysiące kilometrów – brzmi niewiarygodnie i na kilometr czuć ingerencję sprytnego handlarza w licznik, ale po gruntownym sprawdzeniu okazało się, że przebieg jest jak najbardziej realny.
Kolejnym sukcesem zakończył się start Łukasza Byśkiniewicza i Macieja Wisławskiego w 69. Rajdzie Polski, który był rundą Mistrzostw Europy i Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Pierwszy odcinek drugiej serii „Samochodu marzeń” oznaczał jednocześnie pierwsze naprawdę duże wyzwanie dla Adama Klimka. Należące do Idziego BMW E30 stanowi modelowy wręcz przykład tego, jak nie powinno się tuningować samochodu. W aucie dokonano szeregu nieudolnych „poprawek”, które odniosły efekt odwrotny od zamierzonego – nie dość, że nie spowodowały polepszenia osiągów, to jeszcze mogły się okazać naprawdę niebezpieczne dla kierowcy, pasażerów oraz innych użytkowników drogi. Czym więc Adam Klimek musiał się zająć przede wszystkim?