Wiecie do czego jest QR kod na tylnej szybie? To informacja dla strażaków. Jak gasić baterię i jak ją wyłączyć w razie pożaru. Samochód roku jest autem elektrycznym. Jeśli nie lubicie takiego napędu, to zapomnijcie na chwilę, że to samochód elektryczny. Bo poza tym nowy Scenic ma kilka bardzo fajnych gadżetów.
Renault Scenic E-Tech – gadżety, moc, kierownica
Zaczynamy nietypowo, bo od tylnej kanapy. Zamontowano tu ciekawe stojaki na napoje. One mają uchwyty na smartfony i tablety, żeby nie wypadały dzieciakom podczas jazdy. Poza tym nad głową znajduje się genialny szyberdach. On ma specjalną animację, która powoduje, że podczas zaciemniania pojawiają się matowe zakładki.
170 koni i 430 kilometrów zasięgu ma podstawowa wersja auta, natomiast wyższa - 220 koni i 626 kilometrów zasięgu. Renault stworzyło ciekawą stronę internetową, na której można symulować zasięg. Wystarczy, że podamy m.in. cel podróży, temperaturę, rodzaj drogi i prędkość. Dzięki temu rozwiązaniu nie będziemy się stresować, że nie staczy nam prądu podczas dalszych podróży.
10 metrów i 90 centymetrów - tyle wynosi średnica okręgu zawracania Scenica. Jeśli chodzi o kierownicę, to pracuje ona dosyć bezpośrednio - jak w samochodzie sportowym, co oznacza, że mały ruch kierownicą powoduje bardzo duży skręt kół.
Bagażnik Scenica ma 540 litrów pojemności, a jest głębokość sięga dużo poniżej krawędzi zderzaka.
Renault Scenic E-Tech - cena
Wersja podstawowa kosztuje 203 tys. zł, a taka najdroższa - 234 tys. zł.
"Raport" Turbo - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Audi Q6 e-tron. Waży aż 2350 kg, ale do setki rozpędza się w 4,3 sekundy
- Ile waży samochód elektryczny? Dużo więcej od spalinowego! "Raport" Turbo
- Hyundai Ioniq 5 przeszedł face lifting. Znaczące zmiany widać we wnętrzu
Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo