Renault Master E-TECH - dostawczak na prąd

05 a renault master
Renault Master E-TECH - dostawczak na prąd
Źródło: Raport Turbo
Jeden z najbardziej popularnych dostawczaków w historii po kilkunastu latach doczekał się zupełnie nowej generacji. Najnowszym Renault Masterem z silnikiem elektrycznym jeździł Kacper Wyrwas.

Renault Master to od kilku lat bezapelacyjnie najpopularniejsze auto dostawcze w Europie. Model zadebiutował w 1980 roku i od tego czasu na świecie sprzedano ponad 3 miliony egzemplarzy. Samochód, który stoi za mną to najnowsza generacja, która zadebiutowała 14 lat po premierze poprzednika.

Chociaż Master jest nową konstrukcją, trudno szukać rewolucji w samej stylistyce. W końcu to kontener na czterech kołach, ale trzeba przyznać, że przód Francuzom wyszedł. Auto dostępne jest w ponad 40 wariantach i oferuje od 11 do 22 metrów sześciennych przestrzeni ładunkowej. Poprawiona aerodynamika poprawiła komfort akustyczny i zmniejszyła zużycie energii.

W tym samochodzie jest jeszcze bardziej osobowo niż w poprzedniku

Oczywiście materiały są twarde jak beton, ale wyposażenie jest naprawdę takie, jak w aucie osobowym. Co najważniejsze, w końcu ta konsola, która w wersji wysokoprężnej jest miejscem na lewarek a w elektryku uchwytem na napój, nie przeszkadza i można tutaj spokojnie manewrować kolanem. Nowy Master został wyposażony w 20 systemów z zakresu bezpieczeństwa i komfortu a samo wyposażenie kabiny nie odbiega niczym od tego co znamy z samochodów osobowych. Lusterko wsteczne zastąpiła kamera. Świetne rozwiązanie, ale przydałby się większy zakres jej regulacji.

Zasięg elektrycznego Renault Master

Elektryk dostępny jest w dwóch wariantach mocy i co ważniejsze w dwóch wariantach pojemności akumulatora. Mniejszy ma 40 kWh, większy 80 kWh. Teoretycznie na tym większym na jednym ładowaniu da się przejechać ponad 400 km.

Komfort jazdy elektrycznym autem dostawczym to zupełnie nowa jakość w klasie aut dostawczych. Cisza, dynamika, bo pomimo że to jest auto dostawcze, ten moment obrotowy ciągnie od samego dołu no i skrzynia, nie trzeba machać sprzęgłem, nie trzeba machać lewarkiem, automat, można jechać. To wnętrze jest wyraźnie większe niż w poprzedniku.

Renault Master w wersji elektrycznej weźmie na plecy 1625 kg i pociągnie przyczepę o masie 2,5 tony. Ładowanie prądem stałym o mocy 130 kW w pół godziny zapewni zasięg na poziomie 250 km. Dla kogoś, kto będzie takim samochodem pracował to ogromny przeskok. Ogromny przeskok w kwestiach technologicznych, kwestiach komfortu i przede wszystkim przyjemności z pracy.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości