Peugeot Xp400. Skuter, który pojedzie w teren

Peugeot Xp400 skuter, który pojedzie w teren
Peugeot Xp400 skuter, który pojedzie w teren
Źródło: Raport Turbo
W ramach corocznych testów nowości motocyklowych do redakcji "Raportu Turbo" trafił ciekawy skuter. To przedstawiciel modnej ostatnio klasy skuterów typu Adventure. Przetestował go Krystian Plato.

Kurz i troszkę błota na tym skuterze to nie jest moje niechlujstwo, to nie jest tak, że nie chciało mi się na chwilę podjechać na myjkę. Ta maszyna po prostu zachęca do tego, by zjechać nią z utwardzonych szlaków. Skok przedniego zawieszenia wynosi 14 cm, opony mają terenowe zacięcie. Z przodu szprychowe koło ma 17 cali, a z tyłu 15. Są też terenowe osłony dłoni na kierownicy.

Brak wyłącznika ABS utrudnia jazdę w terenie

Jest jednak jedno "ale". O ile kontrola trakcji ma dwa poziomy działania i możemy ją nawet wyłączyć, to niestety nie możemy wyłączyć działania systemu ABS. A na nawierzchniach luźnych i szutrowych układ ABS potrafi zwariować. Zwłaszcza, kiedy hamujemy z nieco większej prędkości. Zatankowany pod korek skuter waży aż 231 kilogramów. Przez nisko umieszczony środek ciężkości w ruchu miejskim tego nie czuć.

Jak jeździ się tym skuterem?

Pierwsze wrażenie było niesamowite. Poczułem się tak, jakbym jechał motocyklem do tego stopnia, że startując od świateł wcisnąłem lewą klamkę hamulca i szukałem biegu lewą stopą. Wraz z każdym kolejnym kilometrem ta pewność prowadzenia się nie zmieniała. To bardzo mocny punkt tej maszyny. Do tego jest też zwrotna i dynamiczna jak na jednocylindrową czterysetkę.

Silnik zaprojektowany i wyprodukowany został we Francji przez Peugeota

Jego moc to niemal 37 koni, które bez problemów rozpędzają ten skuter do autostradowych prędkości, a w ruchu miejskim przy starcie spod świateł pozwalają na to, by za swoimi plecami zostawiać niemal wszystkich. Jeśli chodzi o średnie spalanie, to wynik na poziomie 4 litrów nie jest specjalnie trudny do osiągnięcia. Ta maszyna zachęca jednak do tego, by jeździć nią nieco ostrzej. Poruszałem się tym skuterem nie tylko w ruchu miejskim, ale też na krętych podmiejskich drogach, jeździłem też po autostradach i drogach ekspresowych. Mój wynik to 4,8 litra na setkę i czego bym nie robił, nie chciało być więcej. Kolorowy ekran przed kierowcą ma 5 cali. Kluczyk działa zbliżeniowo. Pod kanapą w tym skuterze mamy trzy schowki. Co ciekawe, akcesoryjny kufer można… powiększyć. Tak jak przystało na maszynę turystyczną. Cena? Niemal 39 tysięcy złotych.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości

Gdzie pojechać na sylwestra za granicę?
Materiał promocyjny

Gdzie pojechać na sylwestra za granicę?