W nieco kosmicznym stylu polskim rynkiem motoryzacyjnym chcą zakręcić chińskie marki samochodów, należące do koncernu Chery. Podczas oficjalnej premiery w Warszawie, na początek pokazano 3 samochody.
Najpierw Omoda, coś z czym mieliśmy już kontakt
Omoda 5 to spalinowy crossover o mocy 197 koni za cenę mniejszą niż 130 tysięcy złotych. Jest benzynowa Omoda 5, ale jest też Omoda E5, czyli elektryk o zasięgu około 400 km. Elektryczny samochód ma inny design, co widać po kołach i kilku elementach nadwozia. Auto od benzyniaka różni się przede wszystkim zabudowanym grillem. Inaczej wygląda też wnętrze auta z wtyczką.
Samochód w wersji benzynowej ma podwójne ekrany o przekątnej 10,25 cala a Omoda w wersji elektrycznej ma te ekrany większe 12,3 cala. Natomiast później Omoda w wersji benzynowej również otrzyma te większe ekrany, także to wnętrze będzie de facto dosyć podobne. – mówi Paulina Tycner w imieniu importera obu marek.
Większym autem od Omody jest Jaecoo. To benzynowy SUV w automacie o klasycznych kształtach
W wersji spalinowej dostępny będzie z jednym silnikiem 1,6 Turbo o mocy 150 koni i napędem na 4 koła. Ma 20 cm prześwit i do wyboru 7 trybów jazdy. To auto w standardzie oferuje wszystkie systemy bezpieczeństwa, kontrola pasa ruchu, monitor martwego pola, adaptacyjny tempomat. Oczywiście dwustrefowa klimatyzacja, oczywiście podgrzewane fotele. Te fotele są również wentylowane. Trochę później w Polsce Jaecoo pojawi się jako hybryda plug-in z mocą ponad 300 koni. Chiński benzyniak ma kosztować około 150 tysięcy złotych. Salony i serwisy będą zlokalizowane w największych polskich miastach. Najpierw w 30 punktach a w przyszłym roku w kolejnych 15.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Silnik V8 i 635 koni. Jak się jeździ najmocniejszym Range Roverem? "Motor ryczy, chcąc jeszcze"
- Mercedes zmienia strategię. Wstrzymane prace nad platformą dla elektryków
- Prawie 500 elektrycznych koni w NIO. Przyspieszenie wgniata w fotele i zrzuca bileciki parkingowe z podszybia
Autor: KJ
Źródło: Raport Turbo
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo