Omoda 5 – kompaktowy SUV, który może namieszać na rynku

Omoda 5 – kompaktowy SUV, który może namieszać na rynku
Omoda 5 – kompaktowy SUV, który może namieszać na rynku
Źródło: Raport Turbo
Ma szanse odnieść sukces i to nie tylko dzięki relatywnie niskiej cenie. Co jeszcze oferuje Omoda 5 po faceliftingu? Sprawdził to Kacper Jeneralski. Prezentacja auta odbyła się na torze niedaleko Warszawy.

Omoda 5 pojawiła się już wcześniej w Raporcie

Tym razem jest wersja po faceliftingu. Wcześniejszy model w Polsce sprzedał się w liczbie kilkudziesięciu egzemplarzy. Teraz miał swoją oficjalną premierę w naszym kraju.

Czym ma zaskakiwać? Oczywiście ceną

Zanim będzie o cenach trzeba powiedzieć, co zmieniło się w tej wersji. Opowieść o zmianach zewnętrznych jest krótka. Tylko felgi - nowe 18-calowe obręcze. Zmiany zaszły za to w środku i w tym, jak auto się prowadzi. Na tunelu centralnym nie ma już dźwigni zmiany biegów. Ona powędrowała w okolice kierownicy. Są duże nowe ekrany. Boczki, deskę rozdzielczą i kilka innych elementów obszyto skórą. Jak mówi producent - jest ona ekologiczna.

Silnik został zduszony, a zawieszenie utwardzone

Żeby sprostać wymogom ekologicznym, w tym aucie zmniejszono moc i to o prawie 40 koni. Teraz silnik 1,6 ma 147 koni mechanicznych. Samochód jest dość twardy, podobnie jest z układem kierowniczym. Jest tu komplet systemów bezpieczeństwa i dość bogate wyposażenie. To kompaktowy SUV, a więc nie otacza nas nadmiar przestrzeni, natomiast w środku jest dość ładnie.

Ceny niższe niż europejscy konkurenci

Ten samochód kosztuje 115 tys. złotych albo niecałe 130 tys. Nie ma możliwości konfiguracji, personalizacji swojego egzemplarza. Takie samochody przypływają z Chin i takie można kupić. Dopłata za żadną opcję wyposażenia nie wchodzi w grę.

Na miejscu pojawił się też przedprodukcyjny egzemplarz Omody 5 EV - czyli w wersji na prąd

Jeszcze nie można było go testować w ruchu. Ten samochód ma pojawić się w Polsce jesienią. Wewnątrz jest taki sam jak spalinówka, różni się nieco karoserią. Zasięg ma wynosić ponad 400 kilometrów. Moc tego samochodu to 204 konie, moment obrotowy to 340 Nm. Pozwala to przyspieszyć do setki w 7,6 sekundy. Ceny nie są jeszcze znane, ale jak zapowiada producent, mają być znacznie poniżej 200 tys. złotych.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości