Japoński Van w turystycznej wersji – Toyota ProAce Tanuki

Japoński Van w turystycznej wersji – Toyota ProAce Tanuki
Japoński Van w turystycznej wersji – Toyota ProAce Tanuki
Źródło: Raport Turbo
Jeździ się nim dokładnie tak samo, jak każdym innym vanem. Bez problemów można pędzić 140 km/h i można w nim też spać. Oto Toyota z dieslem pod maską i namiotem na dachu.

Oto Toyota ProAce w wersji Kamper

Van, w której wygodnie mogą odpocząć trzy a może nawet i cztery osoby. Można powiedzieć, że to hybryda vana z kamperem. Toyota wzięłam zwykłego ProAce i ładnie go okleiła. Zamontowała na tylnej klapie uchwyt na rowery, ale przede wszystkim wycięła dziurę w dachu. Kilka ruchów wystarczy, by ProAce'a Tanuki znacznie powiększyć o dodatkową sypialnię. Auto na zewnątrz wygląda efektownie i bardzo modnie. Tak jak przystało na rasowego kampervana.

Podróż na górne łózko odbywa się po fotelach

By dostać się na pięterko nie trzeba schodów. Mimo to przestrzeni nie brakuje. Jest wygodny materac, trzy okna z siatką i ledowe oświetlenie zasilane solarem na dachu. W górnej części do dyspozycji jest też solidna półka, na której można trzymać większość bagaży.

Materac i duża część kabiny obszyto miękkim materiałem

Na dole też znajduje się materac. By go rozłożyć trzeba położyć trzy fotele. Materac ten jest znacznie grubszy i większy od tego, który jest na górze. Tutaj dwie osoby odpoczną bez większych problemów. Na pokładzie jest też ogrzewanie postojowe.

To nie jest w 100% kamper z typową zabudową

Zarówno fotel kierowcy, jak i pasażera są obracane. Nestety nie mamy tutaj żadnej typowej dla kamperów zabudowy. Toyota zabudowała przestrzeń bagażową. Bagażnik ma wysuwaną platformę, na której znajduje się lodówka. Jest też sporo miejsca na torby, plecaki i inne rzeczy niezbędne na kempingu. W pakiecie są też dwa krzesła i kuchenka gazowa.

Szkoda, tylko że nie ma tutaj żadnej przetwornicy

Musimy dokupić ją oddzielnie jeśli chcielibyśmy, żeby podczas postoju na campingu uruchomiona była klimatyzacja lub ogrzewanie, ale przez cały dzień grało sobie radyjko. Lodówkę można zasilać albo z gniazda zapalniczki, albo ze zwykłego gniazdka 230 V.

Kolejny bajer - rozsuwana markiza.

Co ciekawe, to w pełni polski projekt. Firmy odpowiedzialne za zabudowę to polskie przedsiębiorstwa. Obecnie rodzimy odział tej japońskiej marki pracuje nad kolejną generacją kampervana.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości