Używany elektryk? Według wielu jest niesprzedawalny

Używany elektryk? Według wielu jest niesprzedawalny
Używany elektryk? Według wielu jest niesprzedawalny
Źródło: Raport Turbo
O ile nowe jeszcze jakoś się sprzedają, to z używanymi jest spory problem. Chodzi o elektryczne samochody z drugiej ręki. Te, delikatnie mówiąc, nie cieszą się dużym wzięciem. W przeciwieństwie do samochodów spalinowych. Dlaczego tak się dzieje? Sprawdzał Łukasz Byśkiniewicz.

Elektryk w komisie może stać miesiącami

Na parkingu, który odwiedził Łukasz znajduje się 60 samochodów do sprzedania. Wśród nich jest tylko jeden elektryk. To audi trafiło tu 10 miesięcy temu. Przez ten okres zainteresowanie samochodem było bardzo małe. Do tej pory nie udało się go sprzedać. Przez 10 miesięcy w kierunku AUDI RS e-TRON GT spojrzało tylko 2 klientów, którzy ostatecznie się rozmyślili.

Pan Piotr Paleczny z firmy „Autoreduta” przyznaje, że używane spalinowe samochody sprzedają się bardzo szybko. Nawet jeśli kosztują po kilkaset tysięcy złotych. Na elektryki z drugiej ręki nie ma chętnych.

Handluje się bardzo ciężko. Rynek używanych elektryków praktycznie stanął. Nie ma zainteresowania, a jak jest to pojedyncze.
Piotr Paleczny

Nie wiadomo w jakim stanie jest bateria

Na co dzień samochodami handluje także Przemek Szafrański współprowadzący program Wojny Samochodowe w TVN TURBO. Kategorycznie mówi, że nie przyjmuje na swój plac elektryków. Dlaczego?

Dlatego, że elektryki niosą za sobą konsekwencje słabych baterii. Są to samochody używane, wiec te baterie mogą być w bardzo słabym stanie. Jest to niemiarodajne z punktu widzenia sprzedażowego, trudno jest wycenić auto i odpuszczam.
Przemysław Szafrański

Niechęć do elektryków bierze się przede wszystkim z wielkiej niewiadomej, w jakim stanie jest najdroższy element - kosztujący nawet połowę wartości samochodu - czyli bateria.

Trzeba przede wszystkim wycenić baterie ile jest warta, a nie auto. Do tej pory nie mieliśmy takich problemów ze zwykłymi samochodami. A tu trzeba wycenić stan przy sprzedaży.
Bartek Wnuk
HYBRYDYELEKTRYKI.PL

W Niemczech, gdzie elektrycznych samochodów jeździ zdecydowanie więcej niż w Polsce, problem jest ten sam. Według ankiety przeprowadzonej wśród niemieckich dealerów połowa ankietowanych uważa, że używane elektryki praktycznie nie nadają się do sprzedaży. Sprzedawcy opuszczają cenę do skutku i często sprzedają elektryka z dużą stratą.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości