Polscy mechanicy nie boją się wyzwań. To ich wyróżnia na tle Europy 

Warsztat samochodowy
Warsztat samochodowy
Źródło: Pixabay
Jak pokazuje nowe badanie, polscy mechanicy stosunkowo rzadko – w porównaniu do kolegów po fachu z zagranicy – odmawiają swoim klientom wykonywania trudnych napraw samochodów. 

Przedstawiciele serwisu motofocus.eu postanowili przeprowadzić interesujące badanie dotyczące warsztatów samochodowych w południowej i wschodniej części Europy. Mechaników z tych krajów zapytano o najchętniej przyjmowane do siebie marki pojazdów, a także o to, czy chętnie podjęliby się usunięcia trudnej i czasochłonnej usterki. 

Najchętniej naprawiane samochody to te z grupy VAG 

Jeśli chodzi o marki pojazdów, które mechanicy ze wschodniej i południowej części naszego kontynentu (w badaniu wzięli udział fachowcy z Polski, Czech, Słowacji, Chorwacji, Bułgarii, Rumunii, Litwy i Węgier) najchętniej widują w swoich warsztatach, to mamy do czynienia z zaskakująco dużą zgodnością. Niemal połowa ankietowanych (a dokładnie – 49,4%) wskazało, że najłatwiejsze w naprawie są samochody wyprodukowane przez grupę VAG (Volkswagen, Audi, Skoda etc.). Na drugim miejscu, ze znacznie niższym wynikiem (9,7%) znalazła się Toyota, a na trzecim – Fiat (8,6%). Markami uznanymi za najtrudniejsze w naprawie są Volvo (1%) oraz Suzuki (1,1%). Komentujący raport Rafał Kędziorek twierdzi jednak, że wynik grupy VAG jest nie tyle efektem samej tylko łatwości napraw aut, a przede wszystkim ich popularności.

Pierwsze miejsce pojazdów VAG jako najprostszych w obsłudze serwisowej wcale mnie nie dziwi, jednak olbrzymia przewaga w ankiecie nad kolejnymi markami, bardziej jest wynikiem popularności danych pojazdów niż rzeczywistej łatwości napraw. Dla niezależnych mechaników wielką zaletą obsługi samochodów VAG jest powtarzalność rozwiązań w ramach grupy. Dotyczy to praktycznie wszystkich marek i modeli. Najlepszym przykładem może być silnik benzynowy 1.5 tej grupy. Czy jest prosty w naprawach? Na początku niekoniecznie, choćby przez konieczność posiadania i stosowania nowoczesnych narzędzi specjalnych. Jednak po pierwszej naprawie w np. Golfie, kolejna w Octavii, czy Formetorze nie będzie już żadnym wyzwaniem. 
Rafał Kędziorek  
Manager ds. Rozwoju sieci N!Auto/N!Truck 

Polscy mechanicy najchętniej podejmują się trudnych napraw 

Z raportu wynika jeszcze jeden ciekawy wniosek, który wyróżnia polskich mechaników na tle kolegów po fachu z wymienionych wyżej krajów. Okazuje się bowiem, że aż 7 na 10 rodzimych fachowców deklaruje chęć podjęcia się trudnej i skomplikowanej naprawy. Zupełnie inne podejście do tematu występuje u Czechów, gdzie taką chęć wyraziło zaledwie nieco ponad 4 na 10 mechaników. Średnia dla wszystkich państw wynosi 5,6 na 10. 

Metodologia 

Badanie zostało przeprowadzone przez portal MotoFocus.eu w formie wywiadu internetowego (CAWI) na panelu reprezentantów warsztatów samochodowych w następujących krajach Europy: Polska, Czechy, Słowacja, Chorwacja, Bułgaria, Litwa, Rumunia i Węgry. W badaniu udział wzięły 722 osoby. 

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości