Zaczynał życie jako wojskowa ciężarówka, a teraz jest ekstremalnym kamperem

Zaczynał życie jako wojskowa ciężarówka, a teraz jest ekstremalnym kamperem
Zaczynał życie jako wojskowa ciężarówka, a teraz jest ekstremalnym kamperem
Źródło: Raport Turbo
Pewna firma z Polski stworzyła projekt pojazdu ekspedycyjnego, który bez problemu wytrzyma mrozy i śniegi, czy też upały na pustyni. Konkretnie na Pustyni Błędowskiej Mikołaj Borcowski miał okazję przejechać się tym kolosem.

Kamper dla miłośników szkoły przetrwania

Jak myślicie? Jak długo stanie przeżyć bez żadnego przyłącza w takim zwykłym kamperze dwie osoby? 3 może 4 dni. A wyobraźcie sobie, że ten wielki kamper da schronienie dwóm osobom przez prawie 3 tygodnie bez konieczności podpinania się do prądu i korzystania z jakiejkolwiek pomocy z zewnątrz. I tu nie chodzi o trzy tygodnie, żyjąc i myjąc się o kropelce. Tu możemy normalnie mieszkać w przestrzeni wielkości mikro kawalerki z dostępnym prysznicem i niemal pełnym wyposażeniem AGD. Pojazd jest przystosowany do całorocznego mieszkania i mamy tutaj płytę indukcyjną, kuchenkę mikrofalową, lodówkę, druga lodówka z funkcją zamrażalnika, chłodziarka na napoje, pralka.

Trzeba to wszystko jeszcze zasilić - cieczami i elektronami

Żeby przeżyć na pustkowiu, najważniejsze są trzy rzeczy. Woda, paliwo i prąd. Jeśli chodzi o wodę, to ta ciężarówka zabierze jej blisko tonę, jeśli chodzi o paliwo, to dwa baki mają pojemność blisko 800 litrów, a jeśli chodzi o prąd, to tutaj z tyłu zamontowana jest bateria trakcyjna z BMW i3. Ta ładowana jest z solarów zamontowanych na dachu, więc na domowe potrzeby w zupełności wystarczy. No ale kamper jest przecież nie tylko od tego, żeby w nim mieszkać.

Duży silnik i spora moc

Mana napędza diesel o pojemności 6,7l oraz mocy 323 koni mechanicznych i momencie rzędu 1200 Nm. Do tego to, co niezbędne w terenie, czyli blokady mostów, reduktor i pneumatyczne zawieszenie. Jazda jest dość irracjonalnym doświadczeniem - ciężarówka waży 13 ton, a piach nie robi na niej większego wrażenia. Za kierownicą nie czuć też rozmiarów tego samochodu. Praktycznie, gdyby nie kierownica, to jeździłoby się tym jak samochodem dostawczym.

Man to ciężarówka kupiona z niemieckiej bazy wojskowej. Konrad z rodziną wspólnie ściągnęli praktycznie samo podwozie z szoferką i zrobili całą zabudowę. Realizacja projektu trwała dwa lata. Jego cena to dwa miliony złotych.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości