Zeszłoroczni mistrzowie bez punktów
Przed Rajdem Rzeszowskim liderami punktacji sezonu byli ubiegłoroczni mistrzowie polski Grzegorz Grzyb z Adamem Biniędą. Duet ten był także faworytem tego rajdu. Niestety załoga straciła szanse nie tylko na wygraną, ale i na zdobycie cennych punktów. Dachowanie oznaczało koniec rajdu. Potknięcie rywali wykorzystali bracia Szejowie. Załoga Skody Fabii Rally2 Evo wygrała Marma 33. Rajd Rzeszowski.
„Lepiej być nie mogło, wygrywamy go obejmujemy prowadzenie, przez całe 2 dni pokazywaliśmy dobre tempo” - Jarek Szeja
Szybkie tempo zaprezentowała także załoga TVN Turbo
Łukasz Byśkiniewicz i Daniel Siatkowski przez cały rajd toczyli niesamowicie zacięty pojedynek z drugą załogą bliźniaczej Skody Jakubem Matulką i Danielem Dymerskim. O wyniku zadecydował ostatni odcinek specjalny. Nasza załoga zdobyła drugie miejsce z przewagą zaledwie 0,1 sekundy po przejechaniu 151 kilometrów odcinków specjalnych. To najmniejsza możliwa różnica w rajdach samochodowych.
„0,1 sekundy - nie wiem, do czego mam to porównać. To nawet nie jest czas reakcji na starcie, ponieważ czas reakcji to jest 0,3- 0,5. To nawet nie jest mrugniecie okiem.” - Łukasz Byśkiniewicz
„Przed ostatnim oesem powiedzieliśmy sobie jak Tomek Fornal w siatkówce ... napie......się i się opłacało. Ta 0,1 to nawet nie wiem ile to jest. - Daniel Siatkowski
Tę jedną dziesiątą z pewnością długo będą pamiętać Jakub Matulka z Danielem Dymurskim, którzy uzupełnili podium na trzecim miejscu.
Na jeden rajd przed finałem sezonu na prowadzenie w punktacji wyszli bracia Szejowie z 21 punktową przewagą nad Grzybem i Matulką. Nasza załoga jest na 5 miejscu. Ostatni rajd śląska będzie podwójnie punktowany, do zdobycia pozostaje 50 oczek więc sprawa mistrzostwa jest matematycznie otwarta dla wszystkich pierwszych 5 załóg.
Zobacz także:
- Rajd Polskie Safari i sukces rajdowej ekipy TVN Turbo!
- Riverside Baja – Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych. Sukces ekipy TVN Turbo!
- Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk zwycięzcami Rajdu Świdnickiego
Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo