Elektryczne kombi: nadwozie na wymarciu z nowoczesnym napędem

„Kombiak” na prąd – napęd po nowemu, nadwozie na wymarciu
„Kombiak” na prąd – napęd po nowemu, nadwozie na wymarciu
Źródło: Raport Turbo
W czasach dominacji SUV-ów to prawdziwy rodzynek. Krystian Plato miał okazję sprawdzić, jak jeździ elektryczny kombi Volkswagen ID.7 Tourer, który łączy nowoczesny napęd z klasycznym nadwoziem.

Oto nowy VW ID.7 w wersji Tourer. Czyli kombi

To wersja GTX, która wyróżnia się czarnymi progami, dachem, zmodyfikowaną atrapą chłodnicy i 20-calowymi felgami. Elektryczny napęd generuje moc 340 KM, przekazywaną na cztery koła. Na papierze osiąga pierwsze 100 km/h w 5,5 sekundy, ale GPS pokazał lepszy wynik – 5,3 sekundy. Choć osiągi są imponujące, elektryczne kombiaki kupuje się raczej z myślą o wygodzie i funkcjonalności, niż wyścigach.

Auto ma niemal 5 metrów długości

W środku miejsca nie brakuje. Tylna kanapa oferuje wyjątkowo dużo przestrzeni zarówno na nogi, jak i nad głową. Nawet szklany dach, który w tym modelu jest fotochromatyczny, nie ogranicza komfortu. Bagażnik o pojemności 605 litrów zapewnia dodatkową praktyczność.

Wnętrze, jak to w nowych VW, jest minimalistyczne

Są tutaj dwa ekrany: mały przed kierowcą i duży w centralnej części. To właśnie za jego pomocą sterujemy większością funkcji. Nie ma tutaj fizycznych przycisków poza jednym - do włączania świateł awaryjnych. Jeśli chodzi o tę tapicerkę foteli to jest ona dostępna tylko dla wersji GTX. Całość jest dobrze wykonana i spasowana.

Jak jeździ się tym autem?

Bardziej niż przyzwoicie. Auto waży niemal dwie tony i 300 kilogramów. W czasie jazdy w ogóle nie czuć tej masy, można odnieść wrażenie, że jedzie się zwykłą hybrydą, a nie elektrykiem.

Jakie może być średnie zużycie energii?

Po przejechaniu 50 km po mieście w dużych korkach komputer pokazywał zużycie energii na poziomie 18 kWh. To wynik osiągnięty w ruchu miejskim i podmiejskim. Na trasie przy prędkości 120 km/h średnie zużycie wzrasta do mniej więcej 21 kWh. Pojemność akumulatora netto to 86 kWh. Akumulator auta można ładować z maksymalną mocą 200 kilowatów. Wersja GTX wyceniana jest na 314 tysięcy złotych.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości