Dziewiąta generacja Volkswagena Passata. Już nie kupisz sedana

Dziewiąta generacja Volkswagena Passata
Dziewiąta generacja Volkswagena Passata bez sedana. Test "Raportu Turbo"
Źródło: Raport Turbo
Ponad 50 lat na rynku, ponad 30 milionów wyprodukowanych egzemplarzy. Volkswagen Passat pisze dalej motoryzacyjną historię. Na polski rynek wkracza już dziewiąta generacja niezwykle popularnego modelu klasy średniej. Nowym Passatem w "Raporcie Turbo" jeździł Łukasz Byśkiniewicz.

Wraz z 9 generacja passata znika wersja sedan, teraz będzie tylko kombi, a tu liczy się bagażnik. Jego pojemność to 690 litrów. Gdy rozłożymy siedzenie, to pojemność wyrasta do 1920 cm, wtedy robi się kawał bagażnika.

Volkswagen Passat B-9.
Dziewiąta generacja Volkswagena Passata
Volkswagen Passat B-9.
Źródło: Raport Turbo

Volkswagen Passat B-9 - test

Passat wysmuklał, zrobił się bardziej obły, a jego współczynnik oporu powietrza zmalał do 0,25 setnych. Pierwsze wrażenia ze środka: prostota, duży ekran, powrót mechanicznych przycisków na kierownice, bo klienci za nimi zatęsknili. W nowym Passacie mamy kolejna generacje zawieszenia DCC z dopiskiem Pro. Oznacza to, że na amortyzatorze znajdują się dwa zaworki regulujące jego charakterystykę. Wpływają one na to, czy amortyzator jest sztywniejszy, czy bardziej komfortowy. Na samym początku jazdy możemy sobie zrobić nastawy, ale jeśli wjedziemy na kocie łby, to komputer zarządzi tak, że w aucie będzie komfortowo. B-9 ma precyzyjny układ kierownicy o krótkim przełożeniu. Mało ruchu kierownicą, a koła są maksymalnie skręcone.

Nowy passat dostępny jest tylko z automatem DSG, nie ma dźwigni pośrodku, jest pod kierownicą w postaci małego joystika.

Volkswagen Passat - test w "Raporcie Turbo"

Prezentowana wersja o oznaczeniu eTSI to miękka hybryda. Ma benzynowy silnik 1.5 o mocy 150 koni. Sprint do setki zajmuje 9,2 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 220 km/h. W Passacie zastosowano nowe fotele zaprojektowane do tego modelu, chodzi o długie podróże. Rozpoznają, czy nasze ciało wymaga zagrzania, czy chłodzenia. Passat na polskim rynku oferowany jest z silnikami benzynowymi, z dieslem oraz układem hybrydowym. Ceny rozpoczynają się od 163 390 złotych.

Volkswagen Passat B-9.
Dziewiąta generacja Volkswagena Passata
Volkswagen Passat B-9.
Źródło: Raport Turbo

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości