Mikołaj Borcowski wybrał się do Hiszpanii, żeby na własne oczy zobaczyć nową odsłonę Formentora. Czy auto zrobiło wrażenie na dziennikarzu? - Teraz trochę bardziej podobny do Tavascana czy Borna - nowy Formentor to wciąż Leon na szczudłach, ale teraz wydaje się nieco bardziej rasowy - zauważył.
Formentor - nowy model
Przód Formentora zyskał bardziej agresywny wygląd z nowym grillem i nowymi światłami. Na widok tego auta w lusterku już raczej nie będziemy się zastanawiali - co to za dziwny Seat jedzie.
Szef designu Jorge Diez Cupry opisał, jaki był cel zespołu projektantów. - Z jednej strony chcieliśmy zrobić coś nowego, a zarazem pokazać przyszłość marki. To było największe wyzwanie - przerobienie ikony i znalezienie nowego wyglądu z nosem rekina i trójkątnymi światłami - powiedział w "Raporcie Turbo".
Zmiany zaszły zarówno we wzornictwie tego samochodu. Zmieniono linię designu, świateł, przodu samochodu, tyłu samochodu, jak i zmiany w środku samochodu naprawdę powodują, że nowy Formentor to naprawdę nowy Formentor. Wewnątrz mamy większy ekran z podświetlanym panelem do regulacji głośności i temperatury. Jednak najwięcej nowości mamy nie przed ekranem, a za grillem.
Silnik Formentora
Pod maską będzie się działo tutaj całkiem sporo - benzyny, diesle - to wszystko będzie, ale także dodatkowa klapka na gniazdo ładowania nam podpowiada, że będą montowane także hybrydy plug-in. Maksymalnie w trybie elektrycznym ten samochód ma przejechać do 100 km, a nawet trochę więcej. Najmocniejszą jednostką będzie benzyna o mocy 333 koni mechanicznych i napędem na wszystkie koła. Na polski rynek odświeżony Formentor trafi latem.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Renault Symbioz ma być następcą Megane. Czym zaskoczy nowy model?
- Sedany są niemodne? Toyota ma inne zdanie i prezentuje nową generację Camry
- Audi Q6 e-tron. Waży aż 2350 kg, ale do setki rozpędza się w 4,3 sekundy
Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo