Volkswagen planuje zakończyć produkcję ID.5. Elektryczny „coupe-SUV” nie chwycił 

Volkswagen ID.5
Volkswagen ID.5
Volkswagen szykuje się do pożegnania ID.5, i to zaskakująco szybko jak na stosunkowo nowy model. Według branżowych doniesień jego historia może zamknąć się już w 2027 r., a na części rynków auto zacznie znikać wcześniej. 

Dlaczego ID.5 ma zostać wycofany?

Rynek odwrócił się od modnych „coupe-SUV-ów” w stronę praktyczności. W bezpośrednim starciu z ID.4 model ID.5 przegrywa bagażnikiem i użytecznością, a klienci coraz częściej wybierają to, co wygodniejsze – nawet kosztem stylu. Stąd rozczarowanie sprzedażą i decyzja o ścięciu oferty.

Terminy i rynki

Plan zakłada wygaszenie przy okazji dużego liftingu gamy ID: kiedy odświeżone ID.4 dostanie nowy wizerunek, ID.5 ma po prostu zniknąć z konfiguratora – na przełomie 2026/2027 r. Równolegle auto ma być wycofywane z części rynków już w najbliższych miesiącach.

Porządkowanie gamy i tańsze EV

Firma z Wolfsburga pozstanowiła pozbyć się aut niszowych i skupić się na modelach masowych: w kolejce stoją ID.2 i ID.2X, w gamie zostaną ID.3, odświeżone ID.4 i ID.7. To element szerzej zakrojonej konsolidacji, w której ID.5 – technicznie bliźniak „czwórki”, ale mniej praktyczny – nie ma już jasnej roli.

Kolejny odcinek po Touaregu

To nie jedyna gilotyna w Volkswagenie. Zaledwie kilka dni temu pojawiły się informacje, że w 2026 r. z produkcji zjedzie Touareg. Wspólny mianownik? Uproszczenie oferty i przesunięcie akcentów na tańsze, masowe elektryki (ID.2/ID.1).

Co to znaczy dla klientów?

Jeśli podoba Ci się linia ID.5, ostatnia szansa jeszcze trochę potrwa – według doniesień produkcja ma biec do 2027 r., a wsparcie posprzedażowe nie zniknie z dnia na dzień. Pragmatycy i tak częściej wybiorą po liftingu ID.4, które przejmie pałeczkę w tym segmencie.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości