Japończycy postawili na bojowy wygląd
Ten obudowany zadziornymi owiewkami motocykl to doskonały przykład maszyny, która doskonale odnajduje się niemal wszędzie, gdzie się pojawi. Motocykl jest wąski, krótki, zwarty. Pozycja kierowcy nie jest specjalnie pochylona, a co za tym idzie manewrowanie tym motocyklem w zakorkowanym ruchu miejskim to przysłowiowa bułka z masłem. Owiewka zapewnia sensowną ochronę przed wiatrem w trasie.
Nieprzesadzona masa zapewnia lekkość prowadzenia
Zatankowany pod korek sprzęt waży 205 kilogramów. Zakręty, nawet te ciasne, Suzuki pokonuje lekko i pewnie. Dwucylindrowiec o pojemności niemal 800 centymetrów sześciennych dysponuje mocą 85 koni. Jest zaskakująco żwawy i szybki. Nawet z sakwami przy maksymalnej dozwolonej autostradowej prędkości przez cały czas jest stabilny. Sunie niczym lokomotywa na świeżutko wyremontowanych szynach.
Jazda na Suzuki 8R nie męczy
Miłośnicy jazdy po torze zapewne utwardziliby przedni zawias. Jednak kompromis, jaki udało się osiągnąć Japończykom pomiędzy frajdą a wygodą jest bardzo dobry. Pokonanie dystansu 500 kilometrów nie powinno zmęczyć kierowcy i pasażera. Kierowca przed sobą ma 5-calowy wyświetlacz TFT, a za pomocą przycisku na kierownicy może sterować trzema trybami jazdy do wyboru. Kilka trybów pracy ma też kontrola trakcji, którą można wyłączyć. Hamulce działają tak, jak trzeba. Średnie spanie w przypadku naszego testu wyniosło mniej niż 6 litrów.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Duży, chiński, na bezdroża. Kove 800X to zaskakująco udany motocykl
- Peugeot Xp400. Skuter, który pojedzie w teren
- Ile da się przejechać na jednym litrze benzyny? 482 km to bardzo dobry wynik, ale byli lepsi
Autor: KJ
Źródło: Raport Turbo
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo