Sprzedaż nowych aut w Polsce rośnie. Rejestrujemy więcej Porsche niż Hond i Citroenów

Najmocniejsze w historii Porsche Taycan Turbo GT. Tylko 2,2 do setki i nawet 1092 koni mechanicznych.
Porsche Taycan Turbo GT
Źródło: Raport Turbo
W kwietniu 2024 r. zarejestrowano w naszym kraju 49 628 samochodów osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5t. Oznacza to wzrost względem analogicznego okresu rok wcześniej o aż 25,24%. Liderem wśród marek jest Toyota, ale bardzo dobre wyniki (lepsze niż w innych krajach Europy) notują przedstawiciele segmentu premium. 

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w porównaniu do ubiegłego roku zdecydowanie przyspieszyła. W kwietniu 2024 r. zarejestrowano w naszym kraju o jedną czwartą więcej samochodów, niż w kwietniu roku ubiegłego. Jednocześnie spadek względem poprzedniego miesiąca wyniósł 11,7%. Dane na ten temat pochodzą z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, a zostały przedstawione przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. 

Toyota liderem rejestracji nowych samochodów 

W kwietniu liderem wśród marek jeśli chodzi o rejestracje nowych aut osobowych została Toyota. Japońska firma od dłuższego czasu radzi sobie świetnie na naszym rynku, czego dowodem jest 8 269 zarejestrowanych pojazdów w kwietniu. Najpopularniejszy model to Corolla (2 359), ale w czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze Yaris (1 249, 3. miejsce), RAV-4 (1 215, 4. miejsce) oraz C-HR (1 166, 5. miejsce). Druga lokata w rankingu marek należy do Skody (5 334 samochody), a czeska firma zawdzięcza ją przede wszystkim Octavii (1 980, 2. miejsce w zestawieniu modeli). Na trzecim miejscu podium najpopularniejszych producentów znalazł się Volkswagen (3 208 samochodów). 

Gdy weźmiemy pod uwagę okres od początku 2024 r., to tu również liderem jest Toyota. W 2024 roku klienci kupili i zarejestrowali 36 570 aut tej marki, o 14,23% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Toyoty w rynku wyniósł 19,97%. Na pozycji wicelidera znalazła się Skoda, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 20 070 szt., o 18,24% więcej niż w takim samym okresie 2023 roku. Udział marki wyniósł 10,96%. Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen. Klienci niemieckiego producenta zarejestrowali w 2024 roku 11 000 samochodów, o 0,96% więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 6,01%. 

Mercedes liderem wśród marek premium 

Interesujących informacji dostarcza fragment raportu poświęcony sprzedaży samochodów uznawanych jako premium. Tutaj na pierwszym miejscu znalazł się Mercedes – w kwietniu zarejestrowano 2 571 pojazdów tej marki. Na drugie miejsce trafiło BMW (2 150), a na trzecie Volvo (2 037). Co ciekawe, to właśnie szwedzka marka przoduje w zestawieniu najpopularniejszych modeli, a to dzięki 840 zarejestrowanym XC60 i 496 XC40. Podium uzupełnia Lexus NX (450 rejestracji). 

Uwagę zwraca też bardzo dobry wynik Porsche. W kwietniu zarejestrowano 481 pojazdów tej marki, co jest wynikiem lepszym od chociażby Citroena (439 pierwszych rejestracji) i prawie dwa razy więcej od Hondy (268 aut). 

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości