RAM kończy z elektrycznym pickupem. Dla fanów V8 to brzmi jak muzyka 

Ram 1500 Revolution BEV Concept
Ram 1500 Revolution BEV Concept
Zapowiadany jako rywal Forda F-150 Lightning i Chevroleta Silverado Ram 1500 REV w wersji czysto elektrycznej nie trafi do produkcji. Stellantis wstrzymał rozwój projektu, tłumacząc decyzję spadkiem popytu na duże BEV w Ameryce Północnej. Zamiast tego na rynek wejdzie wersja z range extenderem, a nazwa „REV”… przejdzie właśnie na nią.

Elektryczny projekt skasowany

Ram potwierdził, że „zakończy rozwój” pełnowymiarowego pickupa na prąd – to oficjalny komunikat marki. W praktyce oznacza to definitywne zamknięcie programu seryjnego REV-BEV, który debiutował jako koncept w 2023 r. i od tego czasu był już kilkakrotnie przekładany.

Zmiana planu: Ramcharger przejmuje nazwę „REV”

Zamiast czystego BEV, Ram postawi na hybrydową wersję z wydłużonym zasięgiem (REEV). Dotychczasowy Ramcharger zostanie przemianowany na Ram 1500 REV i to on ma pełnić rolę „elektryka” w salonach. Producent sygnalizuje rynkowy debiut na początku 2026 r.

Dlaczego? Bo rynek ostygł

W oświadczeniach Stellantis wskazuje na słabnący popyt na pełnowymiarowe elektryczne pickupy w USA – to przesądziło o cięciu kosztownego projektu i korekcie strategii. Po kilku falach opóźnień zarządzający uznali, że dziś nie ma warunków, by wprowadzać tak niszowego BEV-a z zyskiem.

Ambicje zasięgu idą do szuflady

Wcześniej Ram obiecywał ogromne baterie (m.in. 168 kWh, a nawet 229 kWh w późniejszym wariancie) i „papierowe” zasięgi rzędu ok. 350 oraz 500 mil. Po skasowaniu wersji BEV te założenia przestają mieć znaczenie – priorytetem staje się REEV z inną architekturą napędu.

Co dostaną klienci zamiast BEV?

Nowy Ram 1500 REV (czyli dawny Ramcharger) łączy napęd elektryczny z generatorem spalinowym V6 i akumulatorem ok. 92 kWh. Marka chwali się łącznym zasięgiem nawet do ok. 690 mil oraz osiągami lepszymi niż w wielu czysto spalinowych odmianach. Równolegle Ram wrócił już do oferty z HEMI V8 w 1500, co dobrze pokazuje, w jaką stronę skręca strategia.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości