W jaki kabriolet warto zainwestować?
Mercedesy R107 czy R129, Mazda MX5 z 89 roku czy Porsche 911 z lat 70. i 80. to podobno murowane inwestycje wśród kabrioletów. Auta bez dachów to gatunek powoli wymierający, więc jak dobrze przyjrzymy się ich stanom technicznym, dokumentacji i temu jak były użytkowane, to mamy na nich nie stracić. Najdroższe w naprawie mogą okazać się mechanizmy otwierania dachów i same poszycia.
Oczywiście można je zamówić u jakiegoś tapicera, ale już na przykład elementy mechaniczne, te hydrauliczne albo elektrohydrauliczne w nowszych modelach dostępne są w zasadzie tylko i wyłącznie w autoryzowanych serwisach, no, a to nie są tanie rzeczy.Rafał Sękalskiredaktor naczelny magazynu Classicauto
Czy można zarobić na kabriolecie?
Auta rekreacyjne to dobra luksusowe, które raczej nie tracą na wartości, szczególnie ich limitowane wersje. Tym bardziej, że z roku na rok produkuje się coraz mniej kabrioletów, głównie tych tanich.
W 2005 roku jako nowe auta w salonach mogliśmy kupić 31 modeli kabrioletów. W 2015 roku już tych modeli w salonach było tylko 22 a na dzień dzisiejszy jest ich tylko 8.Paweł MolasyAAA Auto
Ile kabrioletów jeździ po Polsce?
W Polsce rocznie rejestruje się około miliona czterystu tysięcy aut. Kabriolety stanowią tylko znikomy promil. Dodatkowo, po niewielkich wzrostach w poprzednich latach. Ten rok zapowiada się nieciekawie. Co prawda jeszcze trwa, ale praktyka pokazuje, że auta, w których można poczuć wiatr we włosach, rejestruje się głównie wiosną. W sumie na teraz w Polsce zarejestrowanych jest niespełna 156 tys. aut typu cabrio na 27 milionów łącznie zarejestrowanych osobówek.
Pierwszy samochód był kabrioletem
Pierwsze samochody, które były w ogóle produkowane na świecie to cabrio, bo one nie miały ani dachu, ani drzwi. Nie miały tego wszystkiego, więc możemy powiedzieć, że produkcja samochodów na Świecie pierwsza zaczęła się od elektryków, a później były to same pojazdy cabrio.Rafał Sękalskiredaktor naczelny magazynu Classicauto
Szacuje się, że 70% kabrioletów w Polsce to auta starsze niż 25 lat, ale za to z niewielkim przebiegiem, najczęściej około 130 tysięcy kilometrów.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Parkomaty do wymiany? RPO chce zmian, które dotkną wszystkie miasta
- Będzie łatwiej z rejestracją samochodu
- Nowy system wagowy na niemieckich autostradach. Ciężarówki pod ścisłą kontrolą
Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo