Ford zaprezentował najmocniejszego Mustanga w historii

Ford Mustang GTD
Ford Mustang GTD
Ford Mustang GTD z rocznika modelowego 2025 jest najmocniejszym i jednocześnie najszybszym Mustangiem w historii. I to bynajmniej nie dlatego, że ma dwa lub więcej silników elektrycznych lub jest hybrydą. 

Już bazowy model Mustanga jest wyposażony w mocny silnik (pięciolitrowe V8 generujące 446 koni mechanicznych), ale GTD to zdecydowanie inna liga. I to pod względem zarówno samej mocy, jak i osiągów oraz ceny. 

Ford Mustang GTD. 815 KM z V8 

Wielu producentów samochodów współcześnie podbija moc i osiągi swoich modeli poprzez zastąpienie standardowego silnika spalinowego elektrycznym lub dzięki wykorzystaniu układu hybrydowego. Ford jednak idzie (przynajmniej w przypadku Mustanga GTD) drogą tradycji. Sercem omawianego samochodu jest bowiem jednostka V8 o pojemności 5,2 litra doładowany kompresorem, dzięki czemu generuje moc aż 815 koni mechanicznych i 900 Nm momentu obrotowego. Tak duża moc ma oczywiście przełożenie na osiągi. Ford co prawda nie pochwalił się wartością przyspieszenia od zera do 100 km/h (można spekulować, że wyniesie około trzech sekund, zważywszy na wynik 4,4 sekund wersji Dark Horse z V8 o mocy 453 koni mechanicznych), ale wiemy za to, że mamy do czynienia z najszybszym Mustangiem w historii. GTD jest bowiem w stanie rozpędzić się do 325 km/h. Miłośnicy jazdy po torze, którzy zdecydują się na ten wariant, powinni być zadowoleni. Sam Ford zapowiada, że zamierza pokonać GTD północną pętlę Nurburgringu poniżej 7 minut, a więc nawiązać rywalizację z Porsche 911 GT3 RS. Niemieckie auto na legendarnym torze uzyskało czas 6:49.328. 

Ford Mustang GTD
big-1726842739cd1c81-ford-mustang-gtd-tyl
big-17268427559f8ad8-ford-mustang-gtd-deska-rozdzielcza
big-17268428346b1617-ford-mustang-gtd-zawieszenie
big-1726842721507ede-ford-mustang-gtd-przod
+2
Zobacz galerię

Ford Mustang GTD. Zmiany nie tylko pod maską 

Wersja GTD różni się od standardowego Mustanga nie tylko mocniejszym silnikiem. Spora część elementów karoserii została wykonana z włókna węglowego, samochód jest też wyposażony w karbonowo-ceramiczne hamulce Brembo i magnezowe 20-calowe felgi. Ford zadbał również o lepszą aerodynamikę i odpowiednie, sportowe zawieszenie. 

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości