Reprezentanci TVN TURBO Rally Teamu ostatnio widziani przy trasie Orlen 80. Rajdu Polski w roli kibiców, teraz powalczą o cenne punkty do klasyfikacji rocznej na trudnych, asfaltowych odcinkach specjalnych. Trasa Rajdu Koszyc składa się z 9 prób o długości przeszło 124 kilometrów. Dla Byśkiniewicza będzie to praktycznie nowy rajd. Co prawda „Byśki” raz startował w tym rajdzie, ale było to 12 lat temu. Rajd zapowiada się wyjątkowo wymagający pod względem warunków atmosferycznych - temperatura ma przekroczyć 30 stopni Celsjusza, co oznacza, że w samochodzie rajdowym temperatura może przekroczyć 50 stopni.
Po emocjonującym kibicowaniu na 80. Rajdzie Polski i podziwianiu latających samochodów Rally1, powracamy na pokład Skody Fabii Rally2 Evo przygotowanej przez K Rally Team. Przed nami 50. Garrett Rajd Koszyc, tegoroczna czwarta runda RSMP. Patrząc na prognozy pogody, zapowiadające temperatury powyżej 30 stopni celsjusza lepiej byłoby udać się na urlop nad chłodny Bałtyk niż do naszych południowych sąsiadów. W samochodzie rajdowym nie mamy klimatyzacji. Całe nadwozie nagrzewa się nie tylko od słońca, ale także od silnika, wydechu, tarcz hamulcowych. We wnętrzu temperatura może grubo przekroczyć 50 stopni. Z drugiej strony po „oglądarce” pojawił się głód jazdy, więc cieszymy się, że powracamy do rywalizacji. Rajd Koszyc to dla mnie wielka niewiadoma, ponieważ startowałem w nim tylko raz w 2012 roku. Nawet jak jakiś odcinek się powtarza to prawdopodobnie droga mocno się zmieniła. Z tego co pamiętam to odcinki są raczej wąskie, zalesione i nierówne. Postaramy się dać z siebie wszystko, aby ze Słowacji wywieźć jak najwięcej punktów do klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski.Łukasz Byśkiniewicz
Przed nami upalny rajdowy weekend, który spędzimy na Słowacji. Rajd Koszyc zapowiada się bardzo wymagający nie tylko pod względem tras, ale przede wszystkim rekordowych upałów, które nawiedziły nie tylko Polskę, ale i południowych sąsiadów. Powracamy do samochodu rajdowego po oglądaniu najlepszych załóg rajdowych świata na Rajdzie Polski, który był rundą WRC. Mam nadzieję, że teraz my dostarczymy kibicom dużej dawki emocji. Wybieramy się na nieznane nam trasy, które mają być wąskie, szybkie, a miejscami nawet dziurawe z dużym ryzykiem złapania kapcia. Najważniejsze będzie pojechać bezbłędny rajd, unikać przygód i kłopotów.Daniel Siatkowski
Zobacz także:
- Taksówkarze rezygnują z pracy. Stawka za kilometr nie zmieniła się od 20 lat
- Nowy obowiązek dla instalacji LPG. Bez tego nie będzie przeglądu?
- Elektryczne motocykle? Nie! Wolimy te spalinowe
podziel się: