Wspólny rozwój modeli i technologii
Nowa strategia zakłada, że Alfa Romeo i Maserati będą współdzielić zespoły projektowe oraz rozwiązania techniczne. Chociaż marki mają zachować własną tożsamość, to już na etapie projektowania nowe modele będą tworzone w ścisłej koordynacji. Taki ruch ma zwiększyć efektywność działania i ograniczyć koszty rozwoju.
Koniec z niezależnością Maserati
Dotychczas Maserati działało w ramach Stellantisa jako marka niezależna. Teraz ma zostać podporządkowane wspólnemu zarządzaniu z innymi markami premium grupy: Alfą Romeo, DS i Lancią. Zmiana ta ma wzmocnić współdziałanie między markami i zoptymalizować wykorzystanie zasobów całego koncernu.
Słabe wyniki Maserati
Transformacja organizacyjna to także odpowiedź na pogarszające się wyniki finansowe Maserati. Jak informuje Autokult, sprzedaż marki w zeszłym roku spadła aż o 57% względem analogicznego okresu rok wcześniej.
„To ogromna praca do wykonania”
Santo Filici, dyrektor generalny obu marek zaznacza, że to nie tylko reorganizacja strukturalna. – „Oczywiście, dotykamy kwestii rozwoju [pojazdów]. To jeden z filarów tego planu, który zamierzamy sfinalizować. Z całą pewnością dotykamy też innych filarów... mam na myśli strukturę organizacyjną, naszą sieć dealerską oraz... rozważamy nasze zakłady produkcyjne we Włoszech. To ogromna praca do wykonania. Zamierzamy sfinalizować ten plan” – podkreślił. Alfa Romeo ma pozostać marką premium, a Maserati – luksusową.
Włoska tożsamość, globalne wyzwania
Obie marki pozostaną rozpoznawalne i mają zachować swój włoski charakter, ale będą musiały odnaleźć się w nowej rzeczywistości rynkowej. Kluczowe będzie tempo adaptacji do trendów związanych z elektromobilnością i cyfryzacją, które wymuszają większą elastyczność i wspólne działanie nawet u marek o tak silnej tożsamości jak Alfa Romeo i Maserati.
Zobacz także:
- Zlot Polonezów, czyli miłość podszyta sentymentem. "Mają swój klimat"
- Zlot miłośników jednośladów. "Samochodem jeżdżę tylko do pracy albo do lekarza"
- Forza Italia. Zlot miłośników włoskiej motoryzacji
Autor: MM