Alfa Romeo i Maserati zacieśniają współpracę. Stellantis ma plan ratunkowy dla włoskich marek 

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia
Grupa Stellantis planuje poważne zmiany w strukturze swoich marek premium. Włoskie Alfa Romeo i Maserati mają zacząć ściślej współpracować, co ma pomóc im przetrwać trudny proces transformacji motoryzacji w kierunku elektromobilności i ograniczania kosztów. 

Wspólny rozwój modeli i technologii 

Nowa strategia zakłada, że Alfa Romeo i Maserati będą współdzielić zespoły projektowe oraz rozwiązania techniczne. Chociaż marki mają zachować własną tożsamość, to już na etapie projektowania nowe modele będą tworzone w ścisłej koordynacji. Taki ruch ma zwiększyć efektywność działania i ograniczyć koszty rozwoju. 

Koniec z niezależnością Maserati 

Dotychczas Maserati działało w ramach Stellantisa jako marka niezależna. Teraz ma zostać podporządkowane wspólnemu zarządzaniu z innymi markami premium grupy: Alfą Romeo, DS i Lancią. Zmiana ta ma wzmocnić współdziałanie między markami i zoptymalizować wykorzystanie zasobów całego koncernu. 

Słabe wyniki Maserati 

Transformacja organizacyjna to także odpowiedź na pogarszające się wyniki finansowe Maserati. Jak informuje Autokult, sprzedaż marki w zeszłym roku spadła aż o 57% względem analogicznego okresu rok wcześniej. 

„To ogromna praca do wykonania” 

Santo Filici, dyrektor generalny obu marek zaznacza, że to nie tylko reorganizacja strukturalna. – „Oczywiście, dotykamy kwestii rozwoju [pojazdów]. To jeden z filarów tego planu, który zamierzamy sfinalizować. Z całą pewnością dotykamy też innych filarów... mam na myśli strukturę organizacyjną, naszą sieć dealerską oraz... rozważamy nasze zakłady produkcyjne we Włoszech. To ogromna praca do wykonania. Zamierzamy sfinalizować ten plan” – podkreślił. Alfa Romeo ma pozostać marką premium, a Maserati – luksusową. 

Włoska tożsamość, globalne wyzwania 

Obie marki pozostaną rozpoznawalne i mają zachować swój włoski charakter, ale będą musiały odnaleźć się w nowej rzeczywistości rynkowej. Kluczowe będzie tempo adaptacji do trendów związanych z elektromobilnością i cyfryzacją, które wymuszają większą elastyczność i wspólne działanie nawet u marek o tak silnej tożsamości jak Alfa Romeo i Maserati. 

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości