Leapmotor T03 – mały elektryk z Chin, którego nie pomylisz z żadnym innym

Leapmotor T03 – mamo on wygląda jak Muminek
Leapmotor T03 – mamo on wygląda jak Muminek
Źródło: Raport Turbo
Chińczycy zalewają nasz rynek kolejnymi nowościami, które według wielu wyglądają bardzo podobnie jeśli nie tak samo. Leapmotor T03 - tego auta nie da się pomylić z żadnym innym modelem. Małego elektryka testował Kacper Wyrwas.

Leapmotor T03 to stylistyczny oryginał

Jest w tym aucie trochę starej Mikry, trochę smarta, ale ten samochód podsumował najlepiej pewien kilkulatek, który powiedział do mamy - Mamo, zobacz, to auto wygląda jak muminek.

Leapmotor T03 jest mały

To niecałe 3,5 metra długości i prawie 2,5 metra rozstawu osi. Do miasta rozwiązanie idealne. Wszystkie funkcje sterowania samochodem upchnięto w małym ekranie. Tego jest tyle, co w większości samochodów segmentu C. Całe wnętrze twarde, ale nieźle wyglądające. Fotele miękkie i wygodne.

Wielka wycieraczka na całą przednią szybę… prawie całą

Z tyłu nie dostaniecie wycieraczki nawet za dopłatą, a z przodu wycieraczka jest jedna. Niestety wycieraczka zatrzymuje się daleko od słupka. W przypadku, kiedy jest kiepska widoczność, naprawdę odbiera nam to bardzo dużo widoczności.

Zużycie energii Leapmotor T03 przy różnych prędkościach

Przy spokojnej, codziennej jeździe Leapmotor T03 zużywa około 10–12 kWh na każde 100 km. Przy prędkości maksymalnej, czyli około 140 km/h, zapotrzebowanie na energię rośnie do około 25 kWh. Na pokładzie znajduje się kilkanaście systemów wspomagających kierowcę, które można wyłączyć jeszcze przed ruszeniem. Mimo to w trakcie jazdy ciągle coś miga i ostrzega – co dokładnie, trudno stwierdzić.

Czy mały elektryk Leapmotor T03 potrafi dać frajdę z jazdy?

Mimo że Leapmotor T03 wygląda jak mały, bezduszny elektryk do miasta, potrafi dać trochę frajdy za kierownicą. Moc na poziomie 95 KM i masa około 1200 kg sprawiają, że auto naprawdę „mieli” kołami przy starcie. Oczywiście dzieje się tak głównie wtedy, gdy jest ślisko, mokro, temperatura oscyluje wokół zera, a na felgach wciąż mamy letnie opony. Ale fakt jest faktem - mieli.

Ile kosztuje Leapmotor T03?

Najpoważniejszym konkurentem małego Leapmotora na rynku jest Dacia Spring. Ten samochód po wykorzystaniu wszystkich możliwych dofinansowań może być tańszy niż 50 tys. zł.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także: