W nowym odcinku „Jeździć, obserwować” Mariusz walczy o błotnik w BMW serii 7, Krzysiek diagnozuje problemy z ciśnieniem sprężania w Audi A5, a Łukasz testuje BMW X1, by odkryć przyczynę niepokojącej kontrolki ciśnienia oleju. Premiera we wtorek o 22:20 na kanale Turbo!
Montaż błotnika w BMW serii 7
W warsztacie w podwarszawskich Jawczycach Mariusz szuka BMW, licząc, że pracownik nie zdążył jeszcze „wyciąć” błotnika. Okazuje się jednak, że klient zmienił zlecenie, a Marcin – sądząc, że stary element trafi na złom – zdążył już go usunąć. Samochód to BMW serii 7 (G11) w wersji poliftowej, produkowanej w latach 2018–2022. Aby zamontować nowy błotnik, będzie trzeba najpierw dokładnie odtłuścić powierzchnię za pomocą specjalistycznego środka.
Nierówna praca silnika w Audi A5
Krzysiek spod Poznania zajmie się czarnym Audi A5 z 2008 roku. Samochód zmaga się z problemem niskiego ciśnienia sprężania oraz nierówną pracą silnika. Wypadanie zapłonów i problemy z równą pracą jednostki napędowej to częste bolączki tego modelu. Krzysiek jednak nie będzie miał stuprocentowej pewności, jaka jest dokładna przyczyna usterki.
Kontrolka ciśnienia oleju w BMW X1
Do Łukasza trafia "zmrożone" BMW X1. Mechanik ze Śląska celowo zostawił samochód na noc na parkingu, aby sprawdzić, czy pojawi się opisywany przez klienta problem. Auto odpala bez problemu, jednak po chwili na desce rozdzielczej zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Takich sygnałów, zwłaszcza związanych z silnikiem, nigdy nie można lekceważyć.
Jeździć, obserwować - seria 5. Kiedy oglądać?
Nowe odcinki "Jeździć, obserwować" będą pojawiać się w niedziele o 15:15.
Jeździć, obserwować - o programie
W Polsce nie brakuje uczciwych warsztatów samochodowych. W 5. serii programu „Jeździć, obserwować” zajrzymy z kamerami do czterech z nich. Pokażemy rzetelnych fachowców, dla których praca jest prawdziwą pasją – dowiemy się, jakie motoryzacyjne wyzwania stawiają przed nimi wymagający klienci. Nasi mechanicy przedstawią nie tylko jak naprawiają usterki, ale także dadzą wskazówki jak im zapobiec.
W 5. sezonie odwiedzimy z kamerami cztery warsztaty, których pracownicy zdobyli uznanie widzów w poprzednich seriach. Pierwszy z nich to M&M Cars z Poręby, prowadzony przez specjalizujących się przede wszystkim w BMW Łukasza i Grześka. Regularnie będziemy też zaglądać do EKG spod Poznania – tu mechanicy pracują przede wszystkim z autami premium, ze szczególnym naciskiem na Audi. W programie pokażemy też JCD Cars&Care spod Warszawy – warsztat specjalizujący się w pracach blacharsko-lakierniczych z użyciem najnowszych technologii zgodnie z założeniami producenta danego samochodu. Pokażemy również warsztat Bartka z Warszawy - specjalisty od samochodów elektrycznych i hybrydowych.
Zobacz także:
- Ile fotoradarów działa w Polsce? Najnowsze dane o kontroli prędkości
- Zawodowi handlarze. Lamborghini Urus, BMW X3 i amerykański autobus
- Bateria Tesli vs. BYD – zaskakujące dane z eksperckiego raportu
Źródło zdjęcia głównego: Jeździć, obserwować odc. 10