Ile MINI pozostało w MINI?

Ile MINI pozostało w MINI?
Ile MINI pozostało w MINI?
Źródło: Raport Turbo
Kacper Wyrwas sprawdził, jak jeździ MINI Cooper w podstawowej wersji C. Jest to wersja z trzycylindrowym silnikiem 1,5.

Historia motoryzacji zna wiele przykładów firm, które wskrzeszały swoje kultowe modele

Jedni poradzili sobie lepiej, inni gorzej. Kto wypadł lepiej? Bez wątpienia MINI. Najnowsza generacja zachowuje klimat poprzednika – jest inna, a jednak wciąż taka sama. Tę charakterystyczną bryłę trudno pomylić z jakimkolwiek innym modelem, choć kształt reflektorów i tylnych lamp odszedł już od klasyki. Na szczęście płaski jak stół dach w kontrastowym kolorze wciąż jest na swoim miejscu. To nadal MINI w pełnej krasie.

Karoseria wygląda fenomenalnie

Problemy zaczynają się we wnętrzu. Klasyczne zegary zastąpił ekran, a centralnym punktem deski rozdzielczej stał się duży, szklany wyświetlacz. Choć jego efektowność robi wrażenie, wymaga chwili przyzwyczajenia. Niestety, całość psują niektóre elementy wykończenia – jakość materiałów w wybranych miejscach wyraźnie odstaje od reszty.

Mocy niektórym może brakować

Silnik Coopera w wersji C, czyli tego słabszego, to jednostka doskonale znana z BMW: 1,5 litra, trzy cylindry i 156 koni. Może wydawać się to trochę za mało, ale będzie cała masa ludzi, dla których taka moc w zupełności wystarczy.  Trzy cylindry i siedmiostopniowy automat to nie jest zestaw, który budzi tutaj przesadne emocje. Nie wciska w fotel podczas przyspieszania i nie brzmi, ale wszystkie minusy rekompensuje podwozie.

To auto lubi dynamiczną jazdę

Jest twardo, może nawet dla niektórych będzie za twardo. Pedał hamulca działa ze sportowym oporem, układ kierowniczy jest naprawdę bardzo precyzyjny, jedyny minus to to, że jest trochę za mocno wspomagany. Ten samochód, tak samo jak poprzednik, lubi szybką jazdę po zakrętach.

Cennik MINI Coopera w wersji C z trzycylindrowymi silnikiem startuje od kwoty 112 tysięcy zł. Za Coopera S z czterocylindrową, ponad 200 konną jednostką trzeba zapłacić 125 tysięcy. 13 tys. zł za dodatkowe prawie 50 koni to prawdopodobnie wcale nie tak dużo.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości