Hybrydy plug-in pod lupą Unii Europejskiej

Autor:
KJ
Hybrydy plug-in pod lupą Unii Europejskiej

Eksperci nie do końca są zadowoleni z wyliczania ich emisji CO2. W przyszłym roku sposób określania tak zwanego współczynnika użyteczności hybryd z wtyczkami zostanie zmieniony.

O jaki współczynnik dokładnie chodzi?

Utility Factor- czyli współczynnik użyteczności - podaje średnią emisję CO2 - z dystansu pokonanego na prądzie i na paliwie. Testy przeprowadzane są w warunkach laboratoryjnych. Bruksela chce, aby od przyszłego roku badane było to w rzeczywistych warunkach na podstawie danych z systemu monitorowania pojazdów. - Nowe badania niestety je pogorszą, część hybryd wypadnie z obiegu, bo okaże się ze emisja CO2 jest większa niż do tej pory – mówi Wojciech Drzewiecki z instytutu SAMAR.

Nie wszystkim chce się ładować baterię

Użytkownicy hybryd plug-in często nie korzystają z możliwości ładowania i jeżdżą na paliwie - wtedy emisja jest dużo większa od katalogowej. Dlatego Unia Europejska chce ostrzej badać emisyjność tych pojazdów. - Pamiętajmy ze Unia Europejska idzie w kierunku zerowej emisji i w zasadzie skupia się na rozwoju jednej technologii, a wiemy ze hybrydy plug-in są idealnym pomostem pomiędzy technologią silnika spalinowego, a pojazdami zeroemisyjnymi bateryjnymi – mówi Tomasz Bęben ze Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Hybrydy z wtyczką mają powodzenie

Hybrydy plug-in w Polsce są bardzo popularne jako samochody firmowe z racji ulg podatkowych. - Możemy odliczać do 150 tysięcy przy samochodach emitujących do 50 groszy. jeśli jest nowy test badawczy i te samochody nie spełniają norm to poziom amortyzacji, zmniejszy się do 100 tys., a to jest już znaczący problem dla firm – mówi Maciej Gis z Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności. W pierwszych pięciu miesiącach tego roku w Polsce sprzedano prawie 11 tysięcy nowych hybryd typu plag in. To aż o 78% więcej niż przed rokiem. Od przyszłego roku ten trend może się zdecydowanie zmienić, ponieważ zakup hybrydy plug-in nie będzie już tak atrakcyjne pod względem czystej ekonomii.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

Autor:KJ

Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo

Pozostałe wiadomości