Kacper Jeneralski wybrał się do Marsylii, żeby sprawdzić, co oferuje Dacia Bigster - największy wóz rumuńskiej marki.
"Big" w nazwie Bigster jest najważniejsze
Bigster to nic innego, jak powiększony Duster. Prawdopodobnie ten samochód może cieszyć się dużą popularnością w Polsce, przez wielu będzie wyczekiwany. Bigster to największy samochód w ofercie rumuńskiego producenta, to SUV segmentu C. Bigster różni się od Dustera - najbardziej w tylnej części nadwozia - tam dodano mnóstwo przestrzeni.
Bagażnik Dacii Bigster otwierany jest automatycznie
To jest rozwiązanie znane od lat wielu samochodów. Jednak w Dacii jest swego rodzaju znakiem czasu, marka przestaje być już do bólu surowa i daje klientom co raz więcej ciekawego wyposażenia. Bagażnik ma 702 litry pojemności. Drugi rząd siedzeń możemy złożyć łatwo, ciągnąc za dźwigienki dostępne od strony bagażnika. To duże ułatwienie, kiedy chcemy zapakować coś dużego, a nie chcemy siłować się z kanapą.
Z tyłu Bigstera jest sporo miejsca na nogi
Środkowa część oparcia składa się, tworząc podłokietnik. Ten plastik jest trochę siermiężny, ale ma stojaki na napoje i uchwyt na telefon. Dodatkowe wyposażenie przypinane jest do klipsów nierozmieszczonych po całym samochodzie. Mogą to być stojaki na napoje, uchwyty na tablet, czy inne pomocne gadżety. O zaprojektowane części z nich poproszono studentów.
Nadwozie chronione plastikami.
Te plastiki w 20% pochodzą z recyclingu. Mają dbać o to, żeby nadwozie się zbytnio nie poniszczyło poza utwardzoną drogą. Testowany przez nas egzemplarz Bigstera nie był offroadowcem. To 155-konna hybryda bez możliwości ładowania. Ale oczywiście napęd 4X4 jest w opcji, również w połączeniu z fabryczną instalacją LPG.
Bigster potrafi być oszczędny
Deklarowane przez producenta spalanie to poniżej 5 litrów. Podczas testów przy spokojnej jeździe Bigster spalał 5,2 litra na setkę. Cennik Bigstera zaczyna się od kwoty 99,900 zł - kończy się na 132 tys. za pełną hybrydę. Najtańszy model z napędem na 4 koła kosztuje 110 tys. zł.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Mercedes Klasy G w klasycznym stylu - polski projekt, który zachwyca
- Za dużo biurokracji, a za mało autonomii? Zastrzeżenia do projektu ustawy o testowaniu samochodów autonomicznych
- Samochody autonomiczne na polskich drogach - kiedy będzie to możliwe?
Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo