To już drugie podejście Toyoty, żeby zastąpić kierownicę wolantem
Ten przypomina wolanty w bolidach Formuły 1. Wolantowi Japończycy zaufali bezgranicznie, nie ma on żadnego fizycznego połączenia z kołami. Całe sterowanie odbywa się za pośrednictwem elektroniki. My skręcamy wolantem, komputer wysyła sygnał do kół, a w zasadzie do maglownicy, a ta wie już co robić.
Jak jeździ się z wolantem?
Pierwsze wrażenie jest dość nietypowe. Trzeba się przyzwyczaić do tego rozwiązania. W takim Lexusie można poczuć się trochę jak za sterami wyczynowego samochodu. Plus jest taki, ze nie trzeba tu za dużo kręcić wspomnianym wolantem. Jest zupełnie inaczej niż w przypadku kierownicy. Kiedy się zatrzymamy, działanie układu kierowniczego jest dużo mocniejsze. Wystarczy obrócić wolant o nieco ponad 180 stopni i już mamy koła skręcone maksymalnie, w celu lepszego manewrowania. Nie trzeba przekładać dłoni, żeby wykonać, na przykład manewr zawracania. Podczas jazdy to się zmienia i koła łagodniej reagują na skręt wolantu.
Lexus z wolantem jest elektrykiem
Nowa bateria jest umieszczona w podłodze. Ma pojemność 77 kWh i według producenta, szybciej się ładuje. Zasięg deklarowany to 450 km. Samochód współpracuje z mapą punktów ładowania. Kiedy zbliżamy się do ładowarki, bateria jest podgrzewana, tak, żeby na miejscu mieć optymalną temperaturę do ładowania, a sam proces przebiegał szybciej.
Wirtualne biegi w Lexusie
Możemy w Lexusie uruchomić tryb, który spowoduje, że pojawi się nam 8 wirtualnych przełożeń i sztucznie generowany dźwięk. Wirtualne biegi możemy zmieniać przy pomocy łopatek umieszczonych przy kierownicy. Samochód udaje wtedy, że ma skrzynie biegów, która w elektryku nie występuje. Ceny auta w momencie testu nie były znane. Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach pod koniec roku.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Hybrydy są droższe, a nie muszą - czy producenci nas naciągają?
- Jeep Compass – będzie też elektryczny
- Volkswagen Grand California 683 – nowoczesny kamper produkowany w Polsce
Autorka/Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo