Toyota Prius już za droga dla taksówkarza

Toyota Prius już za droga dla taksówkarza
Toyota Prius już za droga dla taksówkarza
Źródło: Raport Turbo
200 000 zł - niemal tyle kosztuje Toyota Prius piątej generacji. Mało pali, ale też mało zmieści. Czym zaskakuje?

No właśnie! Słyszysz Prius, myślisz: tani przewóz osób

Toyota mówi dość. Prius już nie będzie kojarzył się z taniością, ani z przewozami osób. Auto wygląda nowocześnie. Niska, długa i opadająca ku tyłowi sylwetka wygląda, co by nie mówić drapieżnie. Nie brakuje LEDów, a felgi mają 19 cali.

Coś jednak za coś

Jeśli pasażer tylnej kanapy miałby około 190 centymetrów wzrostu, to miałby problem z miejscem na głowę. Bagażnik też nie jest największy ma 289 litrów pojemności, ale jest za to ustawny. Zawsze można też pozbyć się roletki, która jest składana i po złożeniu zajmuje niewiele więcej miejsca, niż blok rysunkowy.

Auto zawraca na siebie uwagę jak mało która Toyota

No może z wyjątkiem Supry. Choć coś z Supry w sobie ma, to sportowe zacięcie. Prius 5 generacji dysponuje mocą 223 koni, które rozpędzają to auto do pierwszej setki w 6,7 sekundy. Samochód jest szybki, ma nisko umieszczony środek ciężkości i całkiem pewnie się prowadzi. Może nie jest to Supra, ale jest to jedna z najlepiej prowadzących się Toyot. Nie ma jednak co się oszukiwać, po torze wyścigowym tym autem raczej jeździć będzie niewielu. Prius ty hybryda PLUG IN, czyli jest to przede wszystkim samochód dla oszczędnych.

Ile pali?

To zależy. Na przykład na pełnym naładowaniu baterii o pojemności 13,6 kWh można tym autem w ruchu miejskim przejechać niemal 100 kilometrów, nie zużywając ani kropli benzyny. Akumulator można doładowywać w czasie jazdy na przykład w trasie, ale lepiej uzbroić się w cierpliwość. Czas ładowania z wallboxa to około 4 godzin.

Jeśli będziemy jeździć w trybie hybrydowym, zużycie paliwa w ruchu miejskim na poziomie 4 i pół litra nie powinno nikogo dziwić. Poza miastem spalanie wzrasta, ale niewiele, do około 5 litrów. Spora tutaj zasługa silnika benzynowego, który ma dwa litry pojemności, a co za tym idzie, w trasie przy wyższych prędkościach utrzymuje dość niskie obroty.

Co do jakości wykonania, całość jest dobrze spasowana, co prawda niektóre plastiki są twarde, ale większość materiałów jest miękkich. Ekrany są proste i czytelne. Całość jest spójna.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości