Proporcje i stylistyka
Nadwozie mierzy 4,85 m długości, 1,90 m szerokości i 1,50 m wysokości. Płaska sylwetka, ukryte klamki i światła w kształcie „T” wpisują się w język Modern Solid. Z przodu zastosowano aktywne klapki wlotów powietrza, które ograniczają opór, gdy nie ma potrzeby chłodzenia podzespołów.
Kokpit i multimedia
Przez całą szerokość deski rozciąga się Horizon Display o szerokości ponad 1,2 m, a pod nim pracuje pionowy ekran centralny. Sterowanie uzupełnia fizyczne pokrętło z haptyką, a oświetlenie Bio-Adaptive Lighting dostosowuje barwę do pory dnia. Na pokładzie jest też nowa wersja asystentki głosowej Laury.
Praktyczność ponad wszystko
Bagażnik oferuje ponad 650 l pojemności, a po złożeniu oparć rośnie do ponad 1700 l. Wspierają go rozwiązania „Simply Clever”, w tym systemy ułatwiające załadunek i zarządzanie przestrzenią – zapowiedziano także zdalne funkcje w aplikacji.
Asysty i tryby jazdy
Vision O pokazuje kierunek rozwoju systemów wsparcia kierowcy. Zaprezentowano m.in. tryb Tranquil, który ogranicza liczbę bodźców na ekranach i zmienia charakter oświetlenia, by sprzyjać spokojnej podróży podczas długich tras.
Co dalej?
Prototyp stanowi zapowiedź przyszłej Octavii Combi. Branżowe doniesienia wskazują debiut wersji produkcyjnej około 2027 r.; część rozwiązań z Vision O ma trafić do modelu seryjnego. To klarowny sygnał, że nawet w epoce BEV Skoda nie rezygnuje z rodzinnego, pojemnego kombi.
Zobacz także:
- Wzrasta liczba niebezpiecznych wypadków z udziałem elektrycznych hulajnóg
- Elektryczne hulajnogi, deskorolki i monocykle na start!
- Toskański klimat pod Warszawą i auta z mroczną historią – niezwykłe wydarzenie w Rozalinie