Volkswagen i marki koncernu wprowadzają tanie elektryki. Zadebiutują w cenach poniżej 25 tys. euro 

Nowe elektryczne Volkswageny
Nowe elektryczne Volkswageny
Źródło: Volkswagen AG
Volkswagen zapowiedział rewolucję w swojej gamie samochodów elektrycznych. Po raz pierwszy koncern z Wolfsburga zaoferuje modele kosztujące mniej niż 25 tysięcy euro, celując w segment dostępnych aut miejskich. W ofercie pojawią się nie tylko auta z logo VW, ale też nowe propozycje Cupry i Skody. To także koniec dotychczasowej filozofii nazewnictwa.  

Koniec z numerkami

Volkswagen oficjalnie przyznał, że dotychczasowa strategia oznaczania modeli elektrycznych numerkami – jak ID.3 czy ID.4 – nie sprawdziła się. Klienci nie utożsamiali ich z dotychczasową tradycją marki. Dlatego producent wraca do bardziej klasycznych nazw, nawiązujących do dobrze znanych modeli z oferty. Przykładem jest nowy ID.Polo, który zastąpi abstrakcyjne oznaczenia cyframi.

Volkswagen ID.Polo i ID.Cross

Najtańsze auto w gamie, Volkswagen ID.Polo, ma być przełomem dla firmy – elektrycznym odpowiednikiem popularnego Polo, dostępnym w cenie poniżej 25 tys. euro. Jego produkcja ma uczynić elektromobilność bardziej dostępną, szczególnie dla klientów z Europy. Drugą nowością jest ID.Cross – kompaktowy crossover o wyrazistych, kanciastych liniach i z klasycznymi przyciskami w kabinie, których brak mocno krytykowano w poprzednich modelach.

Cupra Raval

Kolejną nowością jest Cupra Raval – elektryczny hatchback, który trafi do tego samego segmentu co ID.Polo. Auto wyróżnia się dynamiczną sylwetką i sportowym charakterem, który od początku wyróżnia markę Cupra. Producent zdradził już pierwsze dane techniczne i wymiary modelu, który ma odegrać istotną rolę w elektrycznej ofensywie koncernu.

Nowe elektryczne Volkswageny
DB2025AL00231_large
DB2025AU01162_large
DB2025AU01148_large
DB2025AU01149_large
+6
Zobacz galerię

Skoda Epiq

Oferta zostanie uzupełniona przez Skodę Epiq, czyli niewielkiego SUV-a, który wyglądem ma przyćmić obecnego Kamiqa. Auto zaprezentowano w wersji koncepcyjnej, ale już wiadomo, że trafi do sprzedaży w 2026 roku. Choć stylistyka przypomina tradycyjne modele Skody, napęd będzie zupełnie inny – w pełni elektryczny.

Przełom w strategii Volkswagena

Nowe modele pokazują, że Volkswagen wyciągnął wnioski z dotychczasowych błędów. Koncern przez lata koncentrował się na droższych elektrykach, omijając segment najbardziej dostępnych aut. Teraz postanowił to zmienić i uderzyć w rynek, na którym konkurencja – zwłaszcza z Chin – szybko zyskuje przewagę. Premiera ID.Polo, ID.Cross, Cupry Raval i Skody Epiq to zapowiedź nowego rozdziału w historii elektromobilności w Europie.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości