Większe nadwozie, dojrzalszy styl
Nowe Clio urosło o 67 mm (4,12 m długości) i poszerzyło się do 1,77 m, zachowując wysokość ok. 1,45 m. Zmieniono przód (węższe reflektory, dzienne LED nawiązujące do rombu), a z tyłu zastosowano cztery lampy inspirowane motorsportem. Całość wygląda wyraźnie bardziej dynamicznie.
Wnętrze: dwa 10,1-calowe ekrany i detale na bogato
Kabina łączy dwa wyświetlacze 10,1 cala (zestaw zegarów + ekran centralny otwarty na Google/OTA). Pojawiły się nowe materiały, 48 trybów LED-ambilight, mniejsza kierownica (2,6 obrotu zamiast 3,3), schowek z elastyczną pokrywą, dwa USB-C z przodu, a w wyższych wersjach ładowarka indukcyjna. Bagażnik ma do 391 l (309 l w hybrydzie).
Nowy E-Tech 160 KM: 3,9 l/100 km i kłowa skrzynia
Najważniejszą nowością jest full-hybrid E-Tech 160 KM: benzynowe 1.8 współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi (bateria 1,4 kWh) i nietypową skrzynią multimode (4 biegi dla spalinowego + 2 dla elektryka, 15 kombinacji przełożeń). Deklaracje: 3,9 l/100 km w cyklu mieszanym i 0–100 km/h w 8,3 s.
Benzyna i LPG: oszczędność po polsku
W gamie znajdzie się także 1.2 TCe 115 KM (manual lub EDC). Później dołączy Eco-G 120 KM (benzyna + LPG) z EDC; wersja LPG ma 50-litrowy zbiornik gazu i 39-litrowy benzyny, co daje zasięg do 1450 km. To może być najpopularniejsza odmiana nad Wisłą.
Produkcja, terminy i pierwsze sygnały cenowe
Renault przewiduje produkcję w Turcji i start sprzedaży w 2026 r.; polski cennik ma być ujawniony w październiku. Część mediów sugeruje, że cena otwarcia może być wyższa niż w przypadku poprzedniej generacji.
Zobacz także:
- Wzrasta liczba niebezpiecznych wypadków z udziałem elektrycznych hulajnóg
- Elektryczne hulajnogi, deskorolki i monocykle na start!
- Toskański klimat pod Warszawą i auta z mroczną historią – niezwykłe wydarzenie w Rozalinie