Długa sylwetka, krótkie serie
Pagani Huayra Codalunga zadebiutowała w 2022 roku jako specjalna, limitowana wersja inspirowana samochodami wyścigowymi z lat 60. Teraz doczekała się odmiany Speedster, pozbawionej dachu i wyposażonej w kilka wyjątkowych detali. Auto zachowuje charakterystyczną wydłużoną sylwetkę i minimalistyczną formę – bez zbędnych przetłoczeń, z czystą linią nadwozia.
Ręczna skrzynia i V12 bez filtrów
Największym zaskoczeniem jest zastosowanie 7-biegowej manualnej skrzyni biegów, z której Pagani niemal całkowicie zrezygnowało we wcześniejszych wersjach Huayry. Za plecami kierowcy pracuje znany 6-litrowy silnik V12 biturbo od AMG, rozwijający 864 KM i aż 1100 Nm momentu obrotowego.
Technika i rzemiosło
Wnętrze auta pozostaje wierne filozofii Horacio Paganiego – pełne detali wykonanych ręcznie, z ekskluzywnych materiałów, jak aluminium, skóra czy włókno węglowe. Każdy przełącznik, pokrętło i dźwignia to małe dzieło sztuki użytkowej, zaprojektowane z obsesyjną dbałością o szczegóły. Interesującym elementem jest dach, który nie chowa się do nadwozia, a jest zdejmowalnym elementem. Kierowca może mieć problem, gdy podczas jazdy złapie go deszcz, ale cóż – ktoś, kto może pozwolić sobie na zakup takiego samochodu z pewnością znajdzie wyjście z tej sytuacji.
Powstanie tylko 10 sztuk
Firma Pagani ogłosiła, że powstanie zaledwie 10 egzemplarzy modelu, co i tak jest liczbą dwukrotnie większą, niż w przypadku „normalnej” Huyary Codalungi. Cena? Kogo stać, ten wie.
Zobacz także:
- Zderzenie samochodu z pociągiem – pociąg wjechał nie w samochód, a do samochodu
- Najczęstsze powody oblania przeglądu. Tych usterek lepiej nie ignoruj
- Coraz więcej zgłoszeń do Straży Miejskiej. Mieszkańcy sami tropią wykroczenia
Autor: MM