Ewolucja, nie rewolucja
MCpura to nie zupełnie nowy model, a gruntownie zmodernizowana wersja MC20 – samochodu, który zadebiutował w 2020 roku i zapoczątkował nowy rozdział w historii Maserati. Producent pozostał przy tej samej architekturze i 3-litrowym silniku V6 Nettuno, ale wprowadził liczne zmiany w stylistyce, wnętrzu i zawieszeniu.
Co pod maską?
Jak już wspomnieliśmy, Maserati nie zdecydowało się na rewolucję w kwestii silnika. Sercem samochodu nadal jest silnik V6 Nettuno o pojemności 3 litrów, który generuje moc 630 koni mechanicznych. Sporo, ale jeśli dodamy do tego niską masę auta (która wynosi 1500 kilogramów), otrzymujemy naprawdę szybki pojazd. MCPura jest w stanie rozpędzić się od zera do setki w zaledwie 2,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.
Co w środku?
W przypadku tego modelu Maserati mocno postawiło na alcantarę. Sporo elementów wnętrza jest wykończonych z użyciem tego właśnie materiału. Sportowy design i osiągi nie oznaczają przy tym, że mamy do czynienia z autem na wskroś sportowym, a co za tym idzie spartańskim w środku. Na pokładzie znalazł się system Maserati Intelligent Assisant oparty na technologii Android Automotive oraz system audio Sonus Faber z 12 głośnikami.
Nazwa pełna znaczeń
Nowa nazwa – MCPura – to gra słów i nawiązań. „MC” pozostaje skrótem od „Maserati Corse”, a „pura” odnosi się do czystości formy i jazdy. Maserati podkreśla, że to nie tylko auto sportowe, ale przede wszystkim pojazd stworzony z pasją, bez zbędnych dodatków – esencja marki w nowoczesnym wydaniu.
Coupe i cabrio
Maserati MCPura, podobnie jak jego poprzednik, czyli MC20, będzie oferowany w dwóch wersjach nadwozia – jako klasyczne coupe oraz cabrio określane jako Cielo. Cena nie została jeszcze podana, podobnie jak planowana liczba egzemplarzy.
Zobacz także:
- Zderzenie samochodu z pociągiem – pociąg wjechał nie w samochód, a do samochodu
- Najczęstsze powody oblania przeglądu. Tych usterek lepiej nie ignoruj
- Coraz więcej zgłoszeń do Straży Miejskiej. Mieszkańcy sami tropią wykroczenia