Prezes Maserati: „Wciąż jest rynek dla czegoś wyjątkowego”
W rozmowie z Autocar szef działu inżynieryjnego Maserati – Davide Danesin – powiedział, że wciąż są klienci na “czysto mechaniczny” samochód. Marka chce stworzyć coś dla purystów, którzy tęsknią za mechanicznym zaangażowaniem i prawdziwym prowadzeniem. Manual w supersamochodzie GT ma być ukłonem w stronę pasjonatów.
Silnik V6 zamiast V8 czy elektryka – czyli klasyka po włosku
Auto ma otrzymać wysokowydajny silnik V6 – prawdopodobnie pochodną jednostki Nettuno znanej z MC20. Co ciekawe, Maserati celowo rezygnuje z napędu elektrycznego, aby postawić na surową, mechaniczną przyjemność z jazdy. To deklaracja, która w 2025 roku brzmi wręcz odważnie.
Będzie to rywal m.in. dla Porsche 911 i Alpine A110
Nowy model nie będzie klasycznym GT pokroju GranTurismo – zamiast tego ma być lżejszy, bardziej skupiony na kierowcy, z manualem i napędem na tył. Według nieoficjalnych informacji, Maserati chce stworzyć coś, co mogłoby rywalizować z Porsche 911 w wersjach Touring czy GT3 oraz z Alpine A110.
Na razie to projekt, ale sygnały są wyraźne
Choć oficjalne potwierdzenie projektu jeszcze nie padło, Maserati nie ukrywa, że intensywnie pracuje nad takim autem i bada rynek. Auto miałoby powstać w ograniczonej liczbie egzemplarzy i być produktem skierowanym do najbardziej oddanych fanów marki.
Zobacz także:
- Nowe znaki na drogach - jednego nie zrozumiecie od razu
- Wzrasta liczba niebezpiecznych wypadków z udziałem elektrycznych hulajnóg
- Elektryczne hulajnogi, deskorolki i monocykle na start!
Źródło zdjęcia głównego: netcarshow