Koniec pewnej epoki
Ceed, Ceed SW oraz trzydrzwiowy Proceed (którego wytwarzanie wstrzymano już w grudniu 2024 r.) powstawały wyłącznie w Żylinie. Rzecznik Kii przyznał, że żaden z tych modeli nie doczeka się bezpośredniego następcy.
Miejsce dla elektryków
Fabryka zwalnia moce produkcyjne pod dwa nowe samochody na prąd: już wkrótce z tej samej taśmy ma zjechać EV4, a na początku 2026 r. dołączy do niego mniejszy EV2.
Tymczasowy „wypełniacz” – nowy K4
Według nieoficjalnych informacji to właśnie spalinowy hatchback K4, produkowany w Meksyku i już testowany w Europie, ma przejąć rolę kompaktowego modelu w gamie Kii do czasu pełnej elektryfikacji oferty.
Bilans 19 lat
Od debiutu w 2006 r. Ceed sprzedawał się średnio w liczbie około 80 tys. egzemplarzy rocznie, stając się jednym z filarów europejskich wyników koreańskiej marki.
Reorganizacja gamy: Picanto i Xceed
Równolegle Kia zredukowała ofertę Picanto do jednej, 67-konnej jednostki 1.0 MPI, a crossover Xceed otrzymał mocniejszy, 177-konny silnik 1.6 T-GDi i nowy, miękko-hybrydowy wariant 1.0. Zmieniono też nazwy poziomów wyposażenia na Pure, GT-Line i GT-Line S.
Zobacz także:
- Motocykle coraz popularniejsze w Polsce. Wzrost rejestracji i boom na japońskie marki
- Kara więzienia za przekraczanie prędkości i za udział w nielegalnych wyścigach
- Przyszłość autonomicznych samochodów w Polsce
Autor: MM
Źródło zdjęcia głównego: netcarshow