Kia żegna się z Ceedem – popularny kompakt schodzi z taśmy w Żylinie 

Kia Ceed SW
Kia Ceed SW
Źródło: netcarshow
Kia potwierdziła zakończenie produkcji modeli Ceed i Ceed SW – ostatnie egzemplarze zjadą z linii montażowej słowackiej fabryki w Żylinie, co w praktyce oznacza definitywny koniec jednej z najważniejszych europejskich serii modelowych marki. 

Koniec pewnej epoki

Ceed, Ceed SW oraz trzydrzwiowy Proceed (którego wytwarzanie wstrzymano już w grudniu 2024 r.) powstawały wyłącznie w Żylinie. Rzecznik Kii przyznał, że żaden z tych modeli nie doczeka się bezpośredniego następcy.

Miejsce dla elektryków

Fabryka zwalnia moce produkcyjne pod dwa nowe samochody na prąd: już wkrótce z tej samej taśmy ma zjechać EV4, a na początku 2026 r. dołączy do niego mniejszy EV2.

Tymczasowy „wypełniacz” – nowy K4

Według nieoficjalnych informacji to właśnie spalinowy hatchback K4, produkowany w Meksyku i już testowany w Europie, ma przejąć rolę kompaktowego modelu w gamie Kii do czasu pełnej elektryfikacji oferty.

Bilans 19 lat

Od debiutu w 2006 r. Ceed sprzedawał się średnio w liczbie około 80 tys. egzemplarzy rocznie, stając się jednym z filarów europejskich wyników koreańskiej marki.

Reorganizacja gamy: Picanto i Xceed

Równolegle Kia zredukowała ofertę Picanto do jednej, 67-konnej jednostki 1.0 MPI, a crossover Xceed otrzymał mocniejszy, 177-konny silnik 1.6 T-GDi i nowy, miękko-hybrydowy wariant 1.0. Zmieniono też nazwy poziomów wyposażenia na Pure, GT-Line i GT-Line S.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości