Jakość nowych samochodów spada. Nowe modele najgorsze od lat 

Lexus RX
Lexus RX
Źródło: netcarshow
Zgodnie z najnowszym raportem instytutu J.D. Power jakość oferowanych na rynku nowych samochodów spada. Najnowsze modele są trapione przez dużą liczbę problemów – głównie ze względu na stosowaną w nich zaawansowaną elektronikę. 

J.D. Power mocno przyłożył się do stworzenia omawianego raportu i na jego potrzeby przeanalizował aż 92 tysiące pojazdów z rocznika modelowego 2025. Okazało się, że kupno nowego samochodu bynajmniej nie oznacza bezproblemowej eksploatacji. Mało tego – głównym wnioskiem publikacji jest to, że tak kiepskiej sytuacji nie było w branży od dawna.

Czego najczęściej dotyczą problemy?

Na początku warto zaznaczyć, że raport nie dotyczy stricte awaryjności poszczególnych elementów samochodu, a raczej jest badaniem satysfakcji klientów w 90 dni od wyjechania nowym autem z salonu.

Okazuje się, że choć nowoczesne technologie miały poprawić komfort korzystania z samochodów, to w praktyce okazują się problematyczne. Problemy, na które najczęściej narzekają użytkownicy, dotyczą szeroko pojętej elektroniki. Sporo uwag zostało zgłoszonych apropos ekranów dotykowych, braku fizycznych przycisków, natarczywych komunikatów i trudnych w obsłudze systemów multimedialnych.

Które marki wypadły najlepiej?

J.D. Power odnotował średnio 192 problemy na 100 samochodów, co jest drugim najgorszym wynikiem w tej dekadzie. Jeszcze gorzej pod tym względem wypadły całkowicie nowe modele – 203 problemy na 100 pojazdów.

Nie oznacza to oczywiście, że wspomniane problemy w równym stopniu dotyczą wszystkich producentów. Najlepiej pod tym względem wypadły następujące 3 marki:

  • Lexus (166 problemów na 100 pojazdów),
  • Nissan (169),
  • Hyundai (173).

Które marki wypadły najgorzej?

Na drugim biegunie znalazły się marki, które przez wielu kojarzone są z niezawodnością i wysoką jakością. Są to:

  • Audi (269),
  • Volvo (258),
  • Infiniti (242).

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości